Obserwatorzy

sobota, 21 lipca 2012

Spódnica szydełkowa (3) - "Melisa"

bardzo letnia, bardzo ażurowa. Zrobiona na fali upałów, które aktualnie przechodzą do historii. Chyba już w tym roku takiego ciepła nie będzie. U nas teraz codziennie pada.


Projekt wymyśliłam sama, dolna koronka wykończeniowa pochodzi z jakieś gazetki, jednak nieco ją zmodyfikowałam (mniej rzędów, inny nieco układ słupków okalającyh). Ponieważ miałam ograniczenia ilościowe nitki, musiałam wybrać właśnie takie dość ażurowe wzory.

Szydełko Tulip 2,1 mmm; włóczka "Kelebek Cotton Tango"; 550 m/100 g; zużycie 300 g

Włóczka turecka kupiona kilka lat temu, przeleżała bez konkretnego przeznaczenia - nie nadawała się na bluzkę ("nie widziałam" na sobie topu w takim kolorze i jeszcze z tymi kolorowymi nopkami). Kupiłam kiedyś tego więcej: z żółtej i niebieskiej zrobiłam popularne kiedyś bluzki "carmenki", które do tej pory się już nieco wysłużyły. Te nieszczęsne 30 dkg wyciągałam co roku z pudła, patrzyłam na nie i nie miałam pomysłu co można by z tego zrobić. W końcu wymyśliłam szaloną, letnią spódnicę. Do biegania popołudniami może być.



Włóczka została zużyta do ostatniego centymetra, jak wynika z obliczeń wyszło 1650 m nitki; na samą dolną koronkę: 550 m (musiałam pruć, bo nagle okazało się, że nitki jednak nie wystarczy i musiałam modyfikować początkowy wzór). Pasek wykańczałam już obcą nitką - pod bluzką nie widać. Planowałam uszyć do tej spódnicy jakąś zieloną (chyba) halkę, jednak na razie ubrałam ze zwykłą (w kolorze śmietankowym) i jakoś przestałam widzieć tu zieleń pod spodem.
Niedługo - przygotuję opis wykonania tej spódniczki.


27 komentarzy:

barbaratoja pisze...

Świetna spódnica. Sporo różnych wzorów szydełkowych wykorzystałaś;-)

Anka pisze...

Piękna spódniczka!!!!

bean pisze...

Bardzo ładna :) Mnie bardzo podoba się ten odcień zieleni a kolorowe nopki dodają uroku :)

Antosia pisze...

No nie, może jeszcze tego lata będzie u Ciebie lato i niejedna okazja do założenia tej super spudniczki.

ania75 pisze...

Spódniczka jest urocza, taka delikatna, a najważniejsze że własnego autorstwa,
pozdrawiam serdecznie :)

Urszula97 pisze...

Ona jest cudowna,szybko udziergałaś, posłuży Ci jeszcze,nie mam odwagi na moje 4 litery coś takiego zrobić(jest mnie więcej jak Ciebie),pozdrawiam.

ankaskakanka pisze...

Bardzo ładna ta spódniczka. W sam raz na upały. Pozdrawiam

liwias pisze...

Śliczna spódnica! Właśnie przypomniałaś mi, że mam szydełkową spódniczkę w bardzo podobnym kolorze w swojej szafie. Tylko moja jest z motywów :)

Ewa pisze...

Ale super - kolor boski :)

aniam1009 pisze...

I znów świetną spódniczkę zrobiłaś :)) Te nici chyba na nią czekały :)) Dobrze, że przestałaś widzieć zieleń pod spodem, bo kompletnie by nie było widać wzoru spódniczki :))

Anonimowy pisze...

nitka poleżała i czekała na swój strzał w 10-tkę!
KonKata

halszka pisze...

Super spódnica,kolor śliczny.
Ta halka śmietankowa jest bardzo dobra bo nadaje spódniczce wyrazistości i uroku-ja bym tak zostawiła.
pozdrawiam słonecznie

Basia Nolberczak pisze...

bardzo fajna spódniczka pozdrawiam Basia

Violetta pisze...

o jaka fikuśna jest ta spódniczka :)) bardzo mi się podoba;)) pozdrawiam Viola

jolajka pisze...

Wyszła super jak łąka pełna kwiatuszków:)

tonka pisze...

Mam nadzieję,że lato wróci i będziesz miała okazję ją ponosić,szkoda byłoby taką fajną spódniczkę od razu do szafy:))

wilddzik pisze...

Świetna spódnica i mam nadzieję, że jeszcze tego lata będzie Pani miała okazję ją ubrać :-)

persjanka pisze...

sliczna ta spodnica...a kolor bardzo letni,...pozdrawiam ania

Elusiek pisze...

No do biegania to na na pewno nie jest! :-))) Raczej na romantyczny spacer, to tak. Bardzo szykowna.Pozdrawiam

tayton pisze...

Bajerancka spódniczka wyszła i taki letni wesoły kolorek ma :-)

anabell pisze...

No pewnie, że może być, nawet bardzo może być. Bardzo udana i ładne wzory wymyśliłaś.
Miłego, ;)

evejank.blogspot.com pisze...

Śliczna jest, a upały mam nadzieję wrócą.

Robótki Marleny pisze...

Świetna i nie martw się idzie ciepełko, będziesz mogła założyć spódniczkę na spacerek:)
Pozdrawiam, Marlena

Akademia Rekodzieła BOCIAN pisze...

Upały ponoć wracają, więc spódnica na pewno będzie jak znalazł :)
Pozdrawiamy!

Anonimowy pisze...

Bardzo ładna, zielone na zielonym straci na uroku, nie będzie widać wzoru, na Tobie najładniej wygląda, pozdrawiam hel

kreatywnepomyslydziewiarskie pisze...

Ładne ma pani prace, gratulacje :)

Ula Zygadlewicz pisze...

A mnie się bardzo podobają te kolorowe nopki.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails