Obserwatorzy

sobota, 16 lipca 2011

Jak wykonać ząbki

Kim  Hargreaves w swych projektach często wykorzystuje na dole sweterka/bluzeczki lub rękawów takie ząbki:




Pojawiły się w takich sweterkach,  jak: Joy, Christina i  Obsession. Można wykonać je dwoma sposobami.


I sposób
Po nabraniu oczek na drut  przerabia się pierwszy rząd w następujący sposób: oczko  brzegowe, 1 oczko na prawo, *3 oczka zamknąć, 3 oczka na prawo  (z zamknięcia powstaje jedno, wiec na prawo przerabiamy jeszcze dwa) - powtarzać od gwiazdki:


Rząd 2 - wszystkie oczka na prawo:


Po zrobieniu kilku rzędów wzorem francuskim otrzymujemy taki dół  sweterka:


Ponieważ lubię sobie ułatwiać pracę i nie chce mi się rozliczać ile  narzucić oczek  do zrobienia ww. ząbków; narzucam oczka na drut nie licząc ich - z dwóch nitek. Po przerobieniu pierwszego  rzędu i otrzymaniu pożądanej liczby oczek, po prostu odcinam jedną nitkę (z drugiej robię dalej) i pruję naddatek  narzuconych oczek.


II sposób
Efekt jest niemal taki sam, ale  te ząbki wykonuje się na bazie łańcuszka szydełkowego.
Wykonać  szydełkowy łańcuszek (tu także nie liczę, zbyt długi łańcuszek potem odcinam nożyczkami).
Rząd 1: 3 oczka na prawo, 3 oczka łańcuszka opuścić, 3 oczka na prawo, 3 oczka łańcuszka opuścić itd.:


Rząd 2: wszystkie oczka na prawo:


Tak wyglądają ząbki:


Oczywiście należy zwracać uwagę na to, gdzie mamy lewą i prawą stronę robótki i wykonywać jednolicie w każdej części sweterka pilnując właściwego ułożenia ząbków.

17 komentarzy:

*gooocha* pisze...

A ja idę na jeszcze większą łatwiznę - powykonaniu robótki, dorabiam ząbki szydełkiem :)

vipek pisze...

I za tę instrukcję bardzo Ci dziękuje.Własnie od dłuższego czasu zastanawiam się nad takim wykończeniem brzegu bez użycia szydełka

Bellis pisze...

Dzięki! Właśnie jest mi to potrzebne do wykończenia chusty :)

Anonimowy pisze...

Ślicznie dziękuję,tego mi brakowało.Irena R.

Anna pisze...

ten pierwszy sposób jakoś mi bardziej przypadł do gustu i chyba ładniej się prezentuje :)dzięki za podpowiedź

Zielony Kamyk pisze...

Super opisy:) Na pewno się przydadzą:)

tojatenia pisze...

Dzięki za naukę. Muszę popróbować, mam nadzieję, że dam radę. Właśnie przy poprzednim Twoim wpisie zastanawiałam się, jak się te ząbki robi?
Pozdrawiam.

edi.es pisze...

Ciekawa metoda!

Antosia pisze...

Antonino, dzieki za kursik, napewno sie przyda.

Ivory pisze...

Nie znalam zadnego z tych sposobow. Pewnie jakbym chciala zrobic zabki to tak jak Gocha doszydelkowalabym na dole. Malo robie na drutach, ale lubie poznawac nowe techniki, bo czlowiek nigdy nie wie, kiedy sie przyda. Na przyklad Baktusa zrobilam wiele miesiecy po tym, jak go u ciebie zobaczylam. Pozdrowionka, Ivory

jolajka pisze...

do tej pory wykorzystywałam szydełko, ale pierwszy sposób bardzo mi się podoba, i przy następnej okazji chętnie z niego skorzystam

Terra pisze...

Dzięki za kursik.
Przed chwilą go przetestowałam i u mnie też fajnie taki brzeg wyszedł.
Pozdrawiam:)

Dendrobium pisze...

Jak czytam Twoje opisy wydaje się to takie proste, ciekawe jak w rzeczywistości mi to wyjdzie, bo jak większość;) dorabiam ząbki szydełkiem:)
Pozdrawiam

ithija pisze...

Wielkie dzięki za bardzo czytelny opis:)Pozdrawiam:)

tonka pisze...

Dzięki za opis wykonania ząbków:)Podoba mi się takie wykończenie a dotychczas też szydełkiem podobne robiłam.Następnym razem spróbuje wykorzystać Twoj sposób:)Pozdrawiam i dziękuje za komentarze:)

Katarzyna pisze...

Uwielbiam Pani bloga. Dzięki niemu wszystko staje się prostsze :))

maryska960 pisze...

pragne podziekowac ze dzieli sie Pani swoja wiedza ,bloga obserwuje a wlasciwie czytam go z wielka przyjemnoscia jest dla mnie wielka inspiracja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails