Obserwatorzy

sobota, 28 maja 2011

Audrey - moje rozwiązania

Pomimo wyczyszczenia plików cookies,  poczytania "Pomocy" i czyszczenia co tam jeszcze można było wyczyścić - nie poprawiło się nic na moim blogu w sprawie logowania. Zniknęła mi też lista obserwatorów; obserwatorów także nie widzę na innych blogach. Wygląda, że jest to jakaś awaria dotycząca większej liczby blogów, ale nie wszystkich. Postaram się jeszcze zainstalować inną przeglądarkę i zobaczę czy coś się poprawi. Zaczynam się obawiać, że po prostu któregoś pięknego dnia  blog zostanie skasowany i tyle go zobaczę (wprawdzie  mam  go pobranego na dysku twardym), nie mniej jednak szkoda by było zaczynać zabawę od początku, bo jednak sporo pracy w niego włożyłam.


Przygotowałam dzisiaj kilka porad  dotyczących  sweterka Audrey. Zaznaczam jednak, że są to moje przemyślenia i rozwiązania, gdyż nie robiłam tego swetra z opisu, tylko odrobiłam ze zdjęcia.
Sweterek jest całkowicie robiony bezszwowo, a zawiera kilka ciekawostek technicznych wartych  poznania.
1.Rękawy robione od góry - tę metodę omówiłam tu.
2.Wykończenie dekoltu sznureczkiem, czyli z angielska metodą I-cord Bind Off. Nauczyłam się tego wykończenia korzystając z tego filmu:



Jak zrobić sznureczek możemy także zobaczyć na filmie z DROPSDesign.


Dodam jeszcze, że oczka normalnie nabrałam wokół dekoltu tak, jak do wykonania plisy wykończeniowej, tyle że nie robiłam plisy, a właśnie wykończenie sznureczkiem.




3.Wykonanie motywu ażurowego przy dekolcie. I przyznam, że rozgryzienie tego ażuru zajęło mi najwiecej czasu. Nie wiem czy  tak robiono w oryginale, jednak ostateczny efekt jest podobny. Można ten ażur robić w dwojaki sposób.
Sposób 1: Tak jak jest to pokazane  na filmiku z DROPSDesign, tyle, że filmik pokazuje wykonanie pojedynczego motywu z 2, a nie z 3 oczek. Wydaje mi się, że ten sposób jest znacznie łatwiejszy, aniżeli ten który przedstawię za chwilę. Jednak nie ćwiczyłam tego sposobu na lewy i prawy przód, tylko zrobiłam próbkę.
Sposób 2. Tym sposobem robiłam ażur w moim sweterku.
Motyw wzoru ażurowego składa się z 3 oczek.


1.Rozpoczynając wyrabianie motywu wzoru na prawej stronie przekładam przed tymi 3 oczkami nitkę z przodu robótki:

To jest tylko ilustracja, jak przełożyć nitkę do przodu; należy zrobić jeszcze dwa rzędy robótki






2.Przekładam  3 oczka motywu z drutu lewego na prawy bez przerabiania (nitkę prowadzę cały czas z przodu robótki:


oplatam nitką te 3 oczka (mam teraz nitkę z tyłu robótki).


3.Z powrotem  przekładam  3 oczka na drut lewy i prowadząc już teraz nitkę z tyłu robótki (odpowiednio ją ściągam) przerabiam  te 3 oczka na prawo.
Powtarzam tyle razy, ile motywów chcę otrzymać:


4.Przerabiam jeszcze  3 rzędy (motyw na wysokość ma 4 rzędy).  W 5 rzędzie robię ponownie według punktów 1-4.
Opis podany wyżej ma zastosowanie do  przodu z prawej strony (tak jak patrzymy na zdjęcie  - w swetrze będzie to lewy przód).
Proszę zwrócić uwagę na tę próbkę:
 
Próbka pokazuje jak układają się poprzeczne nitki wzoru (te oplatajace 3 oczka) na prawym i lewym przodzie.
Tak to wygląda na sweterku:
 

Wzór na lewym przodzie zgodnie z fotografią (na swetrze będzie to prawy przód) robię podobnie, ale na lewej stronie robótki.  Prowadząca nitka  jest przekładana z tyłu robótki, a te 3 oczka motywu przerabiam na lewo.
Takie wykonanie wzoru ażurowego powoduje symetryczne pochylenie  nitek wzoru w stosunku do zapięcia sweterka.

Tak wygląda lewa strona tego wzoru ażurowego

Chyba trochę namieszałam z tą lewą i prawa stroną fotografii i swetra, ale po prostu trzeba zrobić sobie próbkę i popatrzeć na te pochylenia nitki wzoru i odpowiednio robić.
Może moim Czytelniczkom przydadzą się powyższe wyjaśnienia, może ułatwią wykonanie  takiego sweterka.

13 komentarzy:

Giga pisze...

Nie może nasza praca pójść na marne. Z Twoich porad pewno wielu korzysta i dalej tak ma być. Spróbuj zmienić przeglądarkę. Ja zmieniłam na Firefox i nie mam problemu z logowaniem. Google Chrom nie działało
u mnie dobrze, ale może u Ciebie będzie ok. Obserwatorów też nie widzę :-( Pozdrawiam

Antosia pisze...

Antonino, swietny watek. Przyda sie bardzo.
A jesli chodzi o bloggera, to gdy uzywam przegladarki Firefox to nie mam u siebie Obserwatorow, a gdy uzywam Chrome to wszystko jest ok. I nie mam problemow logowaniem sie, ogladaniem blogow i pisaniem komentarzy.Teraz wyprobowalam Exproler - dlugo sie ladowalo, ale wszystko dobrze dziala.

S jak Sylwia i Szycie pisze...

Jak pieknie potrafisz robic na drutach, w zyciu sie tego nie naucze!!! Moze gdybys byla obok i pokazywala mi po kolei ;-) Serdecznie pozdrawiam.

Krysia pisze...

Rewelacyjnie tłumaczysz, bardzo , bardzo Ci dziękuję za wszystkie porady, wzory i opisy, Piszesz bardzo jasno i klarownie.
Cały blog jest bardzo ciekawy,zaczynam przeglądanie blogów od Twojego. Zawsze coś ciekawego zobaczę i coś podpatrzę. Korzystam z niego jak ze ściągawki. Podziwiam Twoje prace. Zachwycam się ogrodem i roślinkami oraz zwiedzam stare dworce, przyglądam się starym kapliczkom oraz temu co pokazujesz. Za to wszystko bardzo Ci dziękuję.
Nie zawsze komentuję , ale się poprawie

olllq pisze...

I ja mam co jakiś czas problemy , nazwijmy je blogowymi . Obserwatorzy dają dyla ;) co jakiś czas a i u innych rzadko ich widuje , nie mniej jednak myślę że nie należy zbyt ingerować , zmieniać i klikać bez opamiętania , większość z nas miała ostatnimi czasy jakieś problemy więc to pewnie kwestia wprowadzania jakichs zmian przez administratorów.

Cudnie władasz drutami , ja co prawda potrafię nabrac oczka i przerobic kilka rzędów jakims blizej nie okreslonym sposobem , jednak w zyciu nie opanuje tej umiejetnosci w stopniu podstawowym , ze nie wspomnę o czyms wiecej niz podstawa.

malaala pisze...

Fajny wzorek kiedyś na pewno wypróbuję :)

Iwona pisze...

Bardzo podoba mi się wzór. Ja używam Opery i u mnie narazie nie ma problemów.

anabell pisze...

Witaj, za mądra w kompie to nie jestem, ale doczytałam się,że ostatnio były ataki hakerskie na nasze blogi. Przejściowo poznikały blogi osób, które miały słabo zabezpieczone hasło. Bo dobrze zabezpieczone hasło powinno posiadać cyfry oraz duże i małe litery. Spróbuj zmienić sobie samo hasło zabezpieczające pocztę gmail i jednocześnie dostęp do bloga.A jako przeglądarkę polecam Ci z czystym sumieniem Mozilla Firefox, ona dobrze współpracuje z Google.
Ja też miałam przejściowe problemy, przez 1 dzień nie mogłam się zalogować na cudzych blogach i kilka godzin nie mogłam wejść na własny pulpit nawigacyjny. Ale to wszystko przeczekałam i teraz nie mam żadnych problemów.Poza tym myślę,że Google zmieniały również swoje zabezpieczenia, stad nasze problemy.
Miłego, ;)

Sztuka rękodzieła pisze...

Antonino, bardzo przydatny kursik, za który serdecznie dziękuję. Z całą pewnością kiedyś z niego skorzystam; szczególnie wzorek ażurowy wygląda bardzo ciekawie:).
A co do problemów technicznych z bloggerem, to niestety nic nie doradzę, bo nie znam się na tych sprawach zupełnie; mogę tylko szczerze życzyć szybkiego i skutecznego ich załatwienia, bo rozumiem, że potrafią zdrowo dać się we znaki.
Pozdrawiam ciepło:).

evejank.blogspot.com pisze...

U mnie ostatnio tez się tak działo. Nie widziałam obserwowanych ani u siebie ani na innych blogach. Od dawna siedzę na chromie więc to chyba nie wina przeglądarki. Fajne wszystkie te Twoje porady

kajkosz pisze...

hmmm... ja się loguję na innej przeglądarce, zwykle używam Opery, a Google Chrome czy Mozilla działają bez problemu, choć nie próbowałam jeszcze dodawać postów. Pozdrawiam:)

TUE_ pisze...

Trzeba bedzie poćwiczyć według Twoich porad - oj ćwiczyć ćwiczyć by wychodziło to tak perfekcyjnie ..
www.szydelkowekoronki.blog.onet.pl
Pozdrawiam TUE_

Anonimowy pisze...

Witam proszę o kontakt e-maila .Mój e-mail
Apetit10@wp.pl

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails