Obserwatorzy

piątek, 16 października 2009

Czapy dwie

Czapa, czapsko, czapidło, bo na pewno nie czapeczka, ani czapunia. Takim mianem można określić moje ostatnie dziane dzieło. Zrobiłam dwie czapy wiszące z tyłu głowy; Zdzi nazywa taka czapkę „czapą-krasnal”. Nie ukrywam, że pomysł wzięty z netu (wzór i fason), (ściągacz musztardowej od Zdzi). Jednak rozliczenie oczek i wykonanie moje.
Czapka ma 30 cm głębokości (coś przecież z tyłu musi wisieć), zrobiona jest na drutach z żyłką na okrągło (addiki 5 mm), bez zszywania.
W sumie nieco eksperymentowałam z szerokością i sutością czapki. Zwykle robię na tzw. oko i nie zapisuję rozliczeń, teraz na potrzeby bloga starałam się zapamiętać, jak dodawałam oczka. Krasnal miętowy jest nieco szerszy (dodałam więcej oczek), musztardowy jest „szczuplejszy” i wydaje mi się, że lepiej się układa.


Włóczka „Liwia” (20% wełna, 80% acrylic); 185 m/100 g; zużycie 100 g






„Czapa musztardowa”
Opis
Narzucić 72 oczka na drut i przerobić 16 rz. ściągaczem 1 prawe/3 lewe;
17 rz.– dodać 18 oczek - przekręcone ( co czwarte) i przerobić 4 rz . prawymi oczkami
20 rz. – robić oczkami lewymi.
21 rz. – robić oczka prawe, dodać 10 oczek (po każdym 9); (mamy 100 ocz. na drucie);
*21- 24 rz. prawe, 25 rz. lewe* - powtarzać ten motyw wzoru do osiągnięcia pożądanej głębokości czapy.
69 rz. – przerobić każde 2 oczka razem;
70 rz. znów przerobić każde 2 oczka razem. Pozostałe ściągnąć nitką i zaszyć.








Czapa miętowa”
Opis
Na druty 5 mm narzucić 72 oczka i przerobić ściągaczem 2/2 (na okrągło) 18 rz.;
19 rz. – dodać 18 oczek - przekręcone ( co czwarte) i przerabiać 4 rz . prawymi oczkami
23-26 rz. lewe oczka;
27 rz.– dodać kolejne 15 oczek, po każdym szóstym (na drucie 105 oczek) i przerobić 27 -30 rz. – prawymi oczkami. Dalej robić naprzemiennie 4 rz. prawymi, 4 rz. lewymi oczkami. Zrobić 60 rz. (rzędy liczone ze ściągaczem);
61 rz. – przerobić każde 2 oczka razem;
62 rz. znów przerobić każde dwa oczka razem. Pozostałe ściągnąć nitką i zaszyć.
Fotografie tylko takie – wątpię czy uda mi się zrobić zdjęcie na głowie, bo „głowa” czyli Matylda wpada do domu tylko na dzisiejszy wieczór, zabiera zimowe ubrania i świtem wyjeżdża. A do tych czap planowane były jeszcze dodatki: rękawiczki oraz golfik (szyjogrzej) i miało to być zaprezentowane w komplecie.

6 komentarzy:

Bea S. pisze...

zapraszam po wyróznienie:)

Anonimowy pisze...

Witaj,
te czapki też zrobię , super
kryska
nie mogę znaleźć do ciebie kontaktu / maila?/a mam prośbę.
mój mail konsultantka14@wp.pl

ciapara pisze...

Swietne te Twoje czapy. Jedna zrobilam podobna... al enie widzialam wczesniej Twojej ot zainspirowala mnie jakas czapka z ulicy. Z tym ze moja jest zrobiona od gory dodawalam oczka ot tak na oko i zakonczylam sciagaczem. Na czubku zrobilam mala antenke a calosc ozdobilam szydelkowym wypukłym duzym kwiatem :-)

grazkax pisze...

Dzięki Antoninko za wzorki czapeczek rozpisane dla takich jak ja raczkujących dopiero dziewiarek. W jednej biega już moja dorosła córka, dwie inna ma zrobione jej chrześniaczka. Kolejne chętne czekają aż im zrobię.Jednak muszę grzecznie przyznać się ,że wszystkie są ofiarowywane bez korzyści materialnych.Odnoszę się do przeczytanych u ciebie wcześniej postów.
pozdrawiam.

Antonina pisze...

Cieszę się, że Paniom przydają się opisy.

Anonimowy pisze...

Pomieszkuje tu, u Ciebie. Bardzo mi tu dobrze. Wyjadam dobroci, począwszy od balerinek,przez chusty, po kominy i czapeczki z guziczkiem. Smakują mi Twoje opisy. Podziwiam Twoje prace. Dobrze mi tu. Cieszę się Twoim blogiem. Życzę Ci kolejnych pomysłów. I determinacji przy tworzeniu instrukcji. Pozdrawiam. Bożena

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails