Obserwatorzy

poniedziałek, 2 września 2013

Wzór kocyka dzieciecego "Wanda"

Obiecałam narysować wzór kocyka "Wanda". Dzisiaj udało mi się to sfinalizować. Jak wspominałam wzór jest łatwy do dziania i zapamiętania. Robi się go bardzo przyjemnie. Zdecydowanie ładniej prezentuje się w dzianinach wykonanych, co najmniej, na drutach 4 mm i grubszych, czyli z grubszych włóczek. Jest to wielokrotność motywu składającego się z ryżu (10 oczek) i wzoru: 2 prawe, 2 lewe, 2 prawe, 2 lewe, 2 prawe = 10 oczek wykonywanych na wysokość 10 rz. A więc 10 oczek/10 rzędów; następnie kolejne rzędy zmiana: tam gdzie ryż robimy naprzemiennie prawe i lewe, a gdzie były prawe i lewe wykonujemy 10 rz. ryżem.

 Prawa strona
 
 Lewa strona
 
Schemat wzoru

Kocyk obrobiłam wzorem francuskim.
Wzór znakomicie nadaje się do zrobienia grubszych swetrów, kamizelek itp. Sądzę, że dobrze prezentowałby się pled wykonany tym wzorem, w jednolitym kolorze.

12 komentarzy:

blasiuk pisze...

Dzięki za wzór. Przyda się !!!!! Nie wiem, czy dobrze policzyłam, Twój kocyk zrobiłaś na 140 oczek ? Przymierzam się też do zrobienia , więc pytam :)
Pozdrawiam
Beata

k studio handmade pisze...

Dziękuję za wzór:) Wykorzystam na pewno:) pozdrawiam

szyleczko pisze...

Dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki :):):)

nuta pisze...

Wzór na kocyk super, a ja czekam na trampeczek wskazóweczki :) Pozdrawiam gorąco!

Antonina pisze...

Tak - 144 oczka, bo wzór francuski ma po 12 oczek. Na dole zrobiłam za mało rzędów i nie wyszła mi regularna ramka - jakoś się przeliczyłam z szerokością wzoru francuskiego na dole.

Anonimowy pisze...

Dziękuję za ten wzór, jak i za cały blog . Od pani nauczyłam się metody dziania bezszwowego od góry i jak robić chusty .Jeszcze raz bardzo dziękuję . Ewa

Szydełkowe dziergadła - Ewa pisze...

Super wpis. Przyda się na pewno nie tylko do dziergania kocyków. Serdecznie pozdrawiam :-)

Kasia pisze...

a ja mam pytanie co do schematu, być może głupie, ale cóż.. na schemacie jest prawa strona robótki (rzędy nieparzyste - 1,3,5 itd.), a jak przerabiana jest strona lewa? Wzór rzeczywiście nie wydaje się trudny i mam ochotę zrobić taki lub podobny kocyk z wykorzystaniem Twojego schematu :)

Antonina pisze...

Kasiu - wzór ryż: prawa strona (rzędy nieparzyste): P,L,P,L,P,L,P,L,P,L
lewa strona (rzędy parzyste): L,P,L,P,L,P,L,P,L,P
Motyw z oczek prawych i lewych:
prawa strona (rzędy nieparzyste):
P,P,L,L,P,P,L,L,P,P
lewa strona (rzędy parzyste):
L,L,P,P,L,L,P,P,L,L.

gdzie P-oczka prawe
L- oczka lewe

Kasia pisze...

dziękuję za odpowiedź, teraz mam 100% jasność :)

Marille pisze...

Kocyk jest świetny i bardzo mi się podoba wzór :)
Chyba się pokuszę o zrobienie tym wzorem całej narzuty. Może mogłabyś polecić jakąś włóczkę, która się nie zmechaci szybko i nie zniszczy przy częstym używaniu ;)
Dziękuję i pozdrawiam :-)
Marille
(http://marilles-crochet.blogspot.com/)

Anonimowy pisze...

Przypomniałaś mi ten ścieg - dzięki! W czasach studenckich dorabiałam sobie swetrami i ten ścieg faktycznie świetnie się sprawdzał na grubszych, męskich swetrach. Pozdrawiam serdecznie - Tereska

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails