Obserwatorzy

niedziela, 15 kwietnia 2012

Serwetki - podkładki

Jak zawsze, konieczność wykonania czegoś tam, pojawia się nagle. Potrzebne  były nowe serwetki-podkładki pod kubki, doniczki i inne naczynia. Powstały w ciągu dwóch wieczorów z jakiegoś kordonka z  domowych zapasów; dwie nieco większe i cztery małe:


Zrobiłam je w oparciu o ten opisany wcześniej wzór  (podkładki różowe). Większe otrzymały  w środku kwiatek (podpatrzyłam u Doroty) i dodatkowe rzędy;  małe robiłam zgodnie z opisem. Wzorek bardzo łatwy i niezwykle wdzięczny.
A taką zrobiłam z nici lnianych:


Z grubszej kolorowej bawełny zrobiłam podkładki pod doniczki:




Wzór bardzo prosty i nieskomplikowany, również wypatrzony na blogu Szydełkomania. Tyle, że ja zrezygnowałam z ozdobnego wykończenia pikotkami i obrobiłam podkładki oczkami rakowymi. Jakoś  wolałam w tym przypadku takie bardzo proste wykończenie.

Schemat podkładki

Wzór tej podkładki jest o tyle interesujący, że wielkość można sobie dowolnie dobierać: zależy od liczby rzędów i oczek łańcuszka dzielących poszczególne sekwencje wzoru, dlatego można ich wielkość dostosowywać do średnicy dna doniczki.

28 komentarzy:

pelasia pisze...

slicznosci...

barbaratoja pisze...

Świetne podkładki, zwłaszcza te kolorowe.
Ja gdy zaczynam robienie takich prościutkich wzorków nie mogę skończyć.Robi ich o wiele za dużo jak na moje potrzeby.

Gosia pisze...

Ale duża produkcja!!! Bardzo ładne, najbardziej spodobały mi się te z lnianego sznurka:)

Robótki Marleny pisze...

Proste i efektowne, bez zbędnych ozdobników:) mnie się podobają:)
Pozdrawiam, Marlena

Danusia pisze...

Świetne podkładki.
Ja tez lubię wykorzystywać resztki kordonków i wtedy powstają najfajniejszy rzeczy.
Pozdrawiam:)

Danusia pisze...

Świetne podkładki, będziesz miała kolorowo i przyjemnie w domu.
Ja też lubię wykorzystywać różne resztki kordonków, a wtedy powstają najfajniejsze rzeczy.
Pozdrawiam:)

tojatenia pisze...

Bardzo ładne podkładki - serwetki.

*gooocha* pisze...

Wielkie ACH z zachwytu!

pasjonatka pisze...

bardzo mi sie podobaja ;)

Maja71 pisze...

Piękne wszystkie! U mnie w domu też sporo takich serwetek,niestety,nie mojej roboty :-)
Pozdrawiam Cię serdecznie
Maja

Antosia pisze...

Moje podkładki pod kuchenne naczynia już dawno wymagają wymiany. Twoje propozycje są fajne bardzo.

persjanka pisze...

bardzo przyjemne podkladki...az milo patrzec...pozdrawiam ania

agadzieje pisze...

Bardz, bardzo fajne podkładki i jakie pożyteczne;)

Anna pisze...

och mnie by się też przydały takowe podkładki i to kolorowe zeby te deszczowe dni rozjaśnić :)

nietylkoSZALenstwo pisze...

ale masz tempo ;) szydełko pewnie w Twoich rękach tylko śmiga !

anabell pisze...

To się napracowałaś, ale efekt jest świetny.
Miłego,;)

lamika88 pisze...

Śliczne podkładki:-)

ankaskakanka pisze...

Śmiać mi się chce, bo jestem na etapie używania nici lnianych. Twoje podkładki są przecudne. Bardzo lubię blog Pani Dorotki. Pozdrawiam

Sztuka rękodzieła pisze...

Bardzo efektowne drobiazgi:)

Arleta pisze...

Sliczne podkładki.

klikaf pisze...

Uważam, że podkładki pod WSZYSTKIM sa potrzebne :) Bardzo mi się Twoje podobają:) Nie dalej jak wczoraj zostałam wyśmiana, gdy gościowi pod talerzyk z filiżanka polozylam serwetkę, uznano to na wydziwianie ... Pozdrawiam!

evejank.blogspot.com pisze...

Śliczne te serwetki jedne i drugie. Niby proste wzory, a bardzo efektownie to wygląda. Dzięki za udostępnienie wzoru

aśkin pisze...

Śliczne podkładki! Ja też tak mam, ostatnio brakowało mi czegoś, na czym mogłabym odstawić kubek, to chwyciłam za szydełko ;) Ale u mnie podkładka powstała tylko jedna, a u Ciebie tyle śliczności!

ciapara pisze...

Sliczniaste. Wszystkie mi się podobają. Masz tempo Antonino szalone!!! Brawo!!Pozdrawiam serdecznie!

Aga pisze...

Bardzo ładne te podkładeczki.Uwielbiam takie gadżety.
Zapraszam również do mojego bloga szydełkowego: http://koronkowarobota.blogspot.com/

Halinka pisze...

Śliczne podkładki !!! I te romantyczne, te sznurkowe i kolorowe!!!

Kasia pisze...

Piekne podkładki:)) Zreszta tak jak wszystkie Twoje robótki. Mam wielką prośbę czy możesz mi przysłać wzór na te okrągłe podkładki z 1 i 2 zdjęcia??? ( z kwiatkiem w środku) Ja je wykorzystam jako czapeczki na słoiczki.

blogerzaby pisze...

Fantastyczne podkładki, wzór się przyda ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails