Obserwatorzy

sobota, 12 grudnia 2009

"Przekręcony" komin

Zima tupa za oknem, sypnęło śniegiem – czas na cieplejsze ubrania. Zrobiłam kolejny komin, taki eksperymentalny, bo przekręcony.


Jednak nie robiłam na okrągło, tylko wykonałam prostokąt, który został przekręcony i później zeszyty. W zależności od obwodu można uzyskać mniejszy lub większy „zwis” komina. U mnie „zwis” jest niewielki z założenia, bo komin miał być w miarę przylegający. Jednocześnie należy pamiętać, że komin „z przekręceniem” powinien być robiony wzorem identycznym z lewej i prawej strony robótki (dlatego zdecydowałam się na wzór ryżowy), ponieważ zszywa się brzeg prawej strony z brzegiem lewej strony robótki. Taki komin mogą robić te osoby, które nie lubią dziania na okrągło.


Włóczka „Magic Design” (20% wełna, 80% akryl); 180m/100 g;

druty 5,5 mm; zużycie 140 g.

„Przekręcony” komin
Opis
Wzór ryż, druty 5,5 mm

Narzucić 70-80 oczek ( w zależności od grubości włóczki i zastosowanych drutów) i wykonać prostokąt np. 64/66 cm x 50/55 cm. Zamknąć wszystkie oczka. Następnie zeszyć robótkę, by brzeg lewej strony został przyszyty do brzegu prawej strony (należy przekręcić robótkę).
Warto zastosować ścieg materacowy - by szycie było jak najmniej widoczne. Można także robić prostokąt, tak jak szal zaczynając  na łańcuszku szydełkowym i potem zeszyć metoda graftingu.

Prostokąt 64 cmx 50 (64 cm- to obwód)

Sposób złożenia dzianiny


„Do towarzystwa” zostały dorobione rękawiczki – łapki:

Rękawiczki druty 4 mm; zużycie 60 g.

Można także robić taki komin od razu na okrągło, ale tę metodę omówię innym razem.

13 komentarzy:

koticzka pisze...

Piękny jest, kolor mi się okrutnie podoba.
A takiego przekręconego komina nie da sie robić na okrągło. to taka paradoksalna figura, którsa posiada tak jakby jedną stronę. Jest jakiś przykład z biedronką, która łazi po takiej 'pętli' i obejdzie z każdej strony bez potrzeby przełażenia na drugą... to ma jakąś specjalną nazwę, ale skjleroza mnie dopada i nie pamiętam :)

Antonina pisze...

Da się zrobić na okrągło. Niedługo umieszczę taki na blogu. Pozdrawiam.

tina pisze...

Fajny pomysł z tym kominem przekręconym.Robiłam kiedys dla koleżanki taki elegancki szal przekręcony na okrągło.Ale na pomysł przekręconego komina bym nie wpadła .Dziękuje za inspiracje :)

Anna pisze...

ciekawie wygląda ten przekręcony komin, od razu widac że specjalistka od kominów jesteś ;) może i ja popróbuje

bean pisze...

Bardzo fajny! Chyba nawet bardziej mi się podoba od tradycyjnego komina :)
Pozdrawiam cieplutko.

Anonimowy pisze...

Szukam wzoru różowej czapeczki dla dziecka z wrobionymi "okularami".Gdzies to widziałam, a teraz nie moge odszukać.Prosze o pomoc.
Moj adres: figa11@interia.eu.

*gooocha* pisze...

REWELACYJNY pomysł! Pozwolę sobie podebrać pomysł na własny użytek :)

Anonimowy pisze...

nie mam pojęcia jak to złożyć by był komin przekręcony

Antonina pisze...

Anonimowy - weź kartkę papieru w kształcie prostokąta - przekręć złóż krótsze boki do siebie - w robótce te krótsze należy zeszyć.Otrzymasz "przekreęcony" komin.

Anonimowy pisze...

chyba mi się udało

Anonimowy pisze...

Wykorzystałam Pani pomysł i jestem bardzo zadowolona, pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Prosze moze ma pani wzor na pelerynke dl wnusi na komunie,jezeli tak zaloguje sie.

Antonina pisze...

Niestety pelerynek komunijnych nie robiłam i wzorów żadnych nie mam. Prosze szukać w sieci - jest tego sporo.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails