Obserwatorzy

piątek, 9 października 2009

Czapka- kapelusik (2)

W takiej czapce czuję się najlepiej. Należę do tej licznej grupy osób, które w każdej czapce wyglądają źle. Jakiej bym nie włożyła – niestety wyglądam żałośnie. Jednak nasz klimat, no i zdrowie wymagają noszenia czapek. Po licznych próbach stwierdziłam, że właśnie czapka – kapelusik najmniej „zakłóca” mój jesienno- zimowy wizerunek. No jeszcze nieźle wyglądam w tzw. „lovestorkach” (bohaterka filmu „Love story” nosiła takie czapki), jednak obecnie nie są one modne.
Proponowana dzisiaj czapka najładniej wygląda, kiedy jest zrobiona z ozdobnej włóczki: włochatej (moher), guzkowatej (z nopami), a nawet bucle połączonej z drugą gładką nitką w zbliżonym kolorze.



Włóczka "Ferro" + akryl "Classic" (2 nitki)


Włóczka melanżowa + akryl "Kocurek"


"Włóczka "Oliwia" + akryl "Kocurek"


Moher + akryl "Kocurek"

Czapka - kapelusik (2)
Opis

Czapkę wykonuje się z grubej włóczki (czasem są to 3 nitki włóczki przeciętnej grubości - takiej, by można było szydełkować szydełkiem 7- 8 mm.

Zaczynamy: 4 ocz. łańcuszka zamknąć w kółko.
1 rz.: 8 półsłupków;
2 rz.:16 półsłupków /po 2 w każdy z poprzedniego rzędu/;
3 rz.: 24 półsłupki;
4 rz.: 32 półsłupki;
5 rz.: 40 półsłupków;
6 rz. itd -(tzn. dodawać w każdym rzędzie po 8 półsłupków - do uzyskania pożądanego obwodu głowy. 

Prezentowane czapki wykonywałam (szydełkiem nr 7; i w zależności od grubości włóczki miałam na obwodzie głowy od 48 do 54 półsłupków. Głębokość czapki to 16 – 18 - 20 rz. Następne rzędy 17-18/ 18-20/ 21-22 robimy szydełkiem o nr mniejszym, żeby sam obwód czapki nieco ściągnąć.

Teraz przechodzimy do wyrabiania ronda czapki – kapelusika: bierzemy większy rozmiar szydełka, taki jakim robiona była czapka i dodajemy na obwodzie: 4-5-6 półsłupków, żeby uzyskać efekt odstającego otoku. Robimy 4 rz. i wykańczamy oczkami rakowymi; lub robimy 3 rzędy i wykańczamy muszelkami.
Dorabiamy kwiatek, lub wyszukujemy ciekawy guzik - przyszywamy do czapki.

8 komentarzy:

reni pisze...

super czapki ))ja też wyglądam koszmarnie w czapce

ViVictoria pisze...

Coś mi sie wydaje, ze w takiej czapce bylabym bardziej podobna do czlowieka - nie znosze czapek, wygladam w nich jak łyse byle_co :((((

Bea S. pisze...

Super czapeczki...szkoda,że w każdej czapce wygladam okropnie:( dla mnie to tylko beret ale nie moherowy:)))

Antonina pisze...

Drogie Panie - potwierdza się teoria, że w większości nie jesteśmy zadowolone ze swego wyglądu w czapce. No i trudno dobrać właściwą dla siebie. Szukajmy. Pozdrawiam.

Danka M. pisze...

Jakie ładne kapeluśniki ... a mnie właśnie w czymś takim ,,ładnie,, ... chyba.

Anonimowy pisze...

Jestem niezbyt biegła w robieniu na drutach,ale mimo to szukam opisu do wzoru takiego.Nie znam go dokładnie ,ale wkłuwa się prawy drut poza dwa oczka nabiera nitkę i przeciąga przez trzy oczka i dwa lewe oczka i znowu powtarzamy.Liczba oczek ma być podzielna przez 5 plus 4 oczka.Czy może znasz dokładnie taki wzór?Jeśli tak będę wdzięczna za dokładny opis.Pozdrawiam

Antonina pisze...

Anonimie - niestety nie potrafię z opisu wykonać tego ściegu.

Unknown pisze...

Czapki rewelacyjne, na szydełku dopiero się ucze i cieszę się, że tu trafiłam, opis bardzo przystępny i zrozumialy

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails