Obserwatorzy

wtorek, 22 listopada 2011

Czapka w warkocze i mitenki do kompletu

To znowu powtórka. Kolejna czapka zrobiona wzorem w warkocze i mitenki do kompletu:

Druty 3,5 i 4 mm; włoczka "Oliwia"100 g/250 m, 25% wełna, 745 % akryl; 
zużycie na czapkę i mitenki - 100 g

Kolor bordowy. Widzę jednak, że na zdjęciu mitenki różnią się odcieniem od czapki. Jednak na pewno jest to sama włóczka.
Któraś z pań wpisując  komentarze pod postem z czapką ekri, prosiła o przybliżenie rozliczenia oczek takiej czapy. Proszę bardzo.

Czapka "Krasnal" - wzór warkoczowy
Druty 3,5, 4 mm. Czapka robiona na okrągło. Należy markerem zaznaczyć sobie początek robótki.Układ wzoru to 8 warkoczy 4/4, przekładanych co 10 rzędów; dzielonych 3 oczkami lewymi (9 powtórzeń)
Na druty 3,5 mm narzucam  72 oczka i robię  ściągacz, jaki mi fantazja dyktuje np. 2/2, lub 3/1.
Przerabiam ściągaczem 12-14 rz., zmieniam druty na 4 mm.W kolejnym rzędzie, nad ściągaczem, dodaję 19 oczek; mam na drucie - 91 oczek. Wyrabiam wzór - warto pierwsze przełożenie warkoczy zrobić po 5 rzędach - tak robiłam w czapce ekri. W bordowej sobie zapomniałam. Przed czwartym przełożeniem warkocza gubię po 1 oczku lewym w każdej sekwencji 3 oczek lewych, a po 4 przełożeniu warkocza  (5 rz.) gubię po 2 oczka z każdej strony warkocza i dalej robię warkocz z 6 oczek (3/3). Po kilku rzędach ( tu już należy sobie regulować głębokość czapki - zależy jak wysoki chcemy mieć  "czub"), gubię po raz kolejny po1 oczku w każdej sekwencji teraz już 2 oczek lewych.  Po osiągnięciu pożądanej głębokości czapki pozostałe oczka ściągam nitką , zszywam . Dorabiam pompon.


Oczywiście powyższy opis jest niepotrzebnym wytrawnym robótkowiczkom. Może jednak przyda się niektórym  Paniom zaczynającym swą przygodę z drutami.
Mitenki do kompletu  mają jeden warkocz, dodałam też paski z włóczki popielatej z obawy, by nie brakło mi bordowej. I faktycznie - bordową wyrobiłam niemal do końca. Dodam jeszcze, ze czapka zrobiona ze 100% wełny ekri prezentuje się znacznie ładniej. W bordowej widać, że ta "Oliwia" jest taka jakaś "przaśna".

27 komentarzy:

k studio handmade pisze...

I tak komplet wygląda super.Pozdrawiam :)

Lakomskaja! pisze...

Dziękuję bardzo za wysłuchanie prośby :) Jesteś wielka!

Anna pisze...

Piękny kolor, super wzór. Mojej córci bardzo się podoba.

lamika88 pisze...

Super komplet:-)

tojatenia pisze...

Bardzo ładna czapka i mitenki.
Za opis wykonania dziękuję. Być może i ja podobną czapkę wydziergam. Mikołaj się zbliża, może potrzebować takiego prezentu dla którejś dziewczyny w rodzinie.
Pozdrawiam serdecznie.

Antosia pisze...

Swietny komplet i ten fikusny szalik do tego bardzo pasuje. A opis zawsze sie przyda, dziekuje.

nietylkoSZALenstwo pisze...

bardzo fajna czapka, brdzo mi się spodobała, dziękuję za opis, potrzebuje takich bo nie bardzo idzie mi robienie czapek "z głowy" ;)

ithija pisze...

Bardzo mi sie podoba cały komplet:):):)

Iwona pisze...

Kolory rewelacyjne, świetnie, że dołączyłaś opis, napewno skorzystam, tym bardziej, że ktoś już pytał o mnie o taka czapkę :)

renia0605 pisze...

Super komplecik. Pozdrawiam cieplutko

Anka pisze...

Śliczny komplet!

Kasia pisze...

Świetna czapa. Opisy zawsze są mile widziane
Pozdrawiam

evejank.blogspot.com pisze...

śliczny komplet-pozdrawiam

atina pisze...

Opisów nigdy za dużo a Twój blog jest prawdziwą skarbnicą:)
Czapka super!!!

tonka pisze...

Widzę,że u Ciebie przygotowania do zimy w pełni a ja głupią opaskę już drugi tydzień męczę :)

Szydełkowe czary-mary pisze...

Kapitalny komplecik

artesanka pisze...

Fajny komplet, w sam raz na teraz.
...pozdrawiam...

Anonimowy pisze...

Potrzebny,potrzebny !!!
Wzor podany "na talerzu" to frajda bo nie trzeba kombinowac,tylko siadac i robic.
Dziekuje bardzo za taka mozliwosc.
Pozdrawiam
Ewa

Pokrzywka pisze...

Mnie ten opis przyda się na pewno. Dziękuję

malaala pisze...

Świetny kolorowy komplet !!!!:) Taki radosny na zimę :)

Katarzyna pisze...

Super czapa i mitenki!

grahasil pisze...

Świetny komplet na zimę. Szczególnie podoba mi się ta czapka.

tayton pisze...

Bardzo dziękuję za opis czapki, pozwoliłam sobie skopiować tekst i zdjęcie (tylko do własnego notatnika) bo ja wciąż bez opisu nie umiem :-) a zimno w głowę coraz bardziej.

dziunia_73 pisze...

Witam. Jestem pani wielką fanką. Z dużym zachwytem siadam do przeglądania Pani strony i tak sobie mogę siedzieć i siedzieć, patrzeć, czytać ...ehh a godziny mi mijają.
Cenię Panią nie tylko za to, że prowadzi Pani tak ciekawy blog, ale i również za to, że potrafi się Pani podzielić swoją wiedzą. Ja jako początkująca w dzierganiu cieszę się, gdy mogę podpatrzeć różne rzeczy.
Ale mam do Pani pytanie: robię skarpetki z Pani wzoru - te z paseczkiem po środku i wszystko mi się udawało do momentu, kiedy nabrałam 6 dodatkowych oczek na tworzenie noska łapcia i robienia na okrągło i juz w pierwszym rzędzie wychodzą mi oczka przekręcone i bardzo to się odcina od reszty roboty.
I naprawdę nie wiem, co ja takiego źle robię.

Czy może i Pani jakoś pomóc? Niestety nie znalazłam do Pani adresu emailowego, dlatego zapytałam się w komentarzu.

bardzo dziękuję i pozdrawiam ślicznnie

Antonina pisze...

Dziękuje za miłe komentarze.
Pani dziuniu zupełnie nie wiem o jakie skarpetki Pani chodzi. Proszę podać link do tematu.

dziunia_73 pisze...

Pani Antonino,

Wkradł się mały błąd w moje zapytanie do Pani. Chodzi mi o łapcie -balerinki na drutach.
Ehh, gapa ze mnie, że nie zauważyłam wcześniej.

Zatem przepraszam i dziękuję z góry za pomoc.

Pozdrawiam,

Antonina pisze...

Dziunia_73 maila nie podaję, bo po prostu nie mam czasu na odpisywanie na liczne prośby osób proszących o rozmaite rzeczy.
W tym momencie opisu kapci dokładnie nie pamiętam i nie mam czasu na to, by się temu przyjrzeć. Jak znajdę trochę czasu popatrzę i zastanowię się w czym masz problem.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails