Obserwatorzy

środa, 2 października 2013

Jak wykonać trampeczki dla niemowlaka

Trampeczki prezentowane tu i tu przeznaczone są dla dzieci w wieku 0-6 miesięcy. Podeszwa ma 9,5 -10 - 10,5 cm w zależności od grubości użytej włóczki. Wykonywałam je z różnych resztek akrylowych, toteż rozmiary różnią się nieznacznie (tak o około 0,5 cm). Jak wspomniałam we wcześniejszych postach korzystałam z sugestii Zdzichy i Josi Croche, jednak ostatecznie opiszę, jak ja te trampki robiłam.
 
Opis wykonania

Szydełko 2,1 mm; włóczki różne około 300m/100 g.

Podeszwa:
Skorzystałam z takiego schematu:


Po wykonaniu podeszwy robiłam wokół 46 półsłupków (4 rzędy). Dwa rzędy kolorem białym, 3 rz. kolorowy, 4 rz. biały. Pierwszy rząd wykonywałam zaczepiając szydełkiem jedną nitkę ze słupków podeszwy, by otrzymać ozdobny brzeg.


Cholewka:
Z przodu podeszwy zostawiam 14 półsłupków, po 7 z jednej i drugiej strony  środka podeszwy. Robię dookoła 32 słupki, przy kraju bucika wyrabiam dziurki opuszczając 1 słupek za pierwszym słupkiem i jeden przed ostatnim. Można zrobić w każdym rzędzie dziurki, albo w co drugim. Ja robiłam, albo na 4 dziurki (po 2 z jednej strony), albo na 8 - po 4 z każdej strony. Cholewka na wysokość 5 rzędów.



Przód trampek i ozdobne kółeczka:
Przód: na kółeczku szydełkowym robię 7 słupków; 2 rz. - 14 słupków; 3 rz. - 16 półsłupków; 4 rz. - 18 półsłupków - otrzymuję odpowiednik połowy koła. Potem dorobię języki.
Kółeczko: 1rz.: 14 słupków, 2 rz. - 18 półsłupków;  potem doszywam do cholewki bucika.



Język:
Do półokrągłego przodu trampka dorabiam kolorem języki - szerokość 11 słupków, długość - 6 rzędów.


Przyszywam przód trampka z językiem do przodu podeszwy - łącząc z cholewką (wpuszczam ok. 05 cm). Obrabiam brzegi trampka półsłupkami.  Przyszywam ozdobne kółeczka do cholewki.
 
 
Robię sznurówki długości około 60 cm sznureczkiem szydełkowym:
 
 
Trampki gotowe.
Aby uzyskać większy rozmiar trzeba zrobić większą podeszwę.

21 komentarzy:

Dewberry / Amanita pisze...

Ale fajne! Bardzo fajny pomysł!

Ja też ostatnio zrobiłam dla synka buciki na szydełku i miałam je zamiar pokazać u siebie na blogu :)

Pozdrawiam!

agniemat pisze...

Świetny kursik. Szalenie podobają mi się te trampeczki szkoda tylko, że nie mam ich dal kogo zorbić.

tonka pisze...

Te trampeczki są super,dzięki za instrukcję ,nigdy nie wiadomo kiedy może sie przydać :))

Ursa pisze...

Trampeczki są bardzo ładne, dziękuję za kursik. Pozdrawiam.

Irena pisze...

Śliczne te trampki. U mnie w rodzinie urodził się mały trampkarz i zapewne skorzystam niedługo z Twojej instrukcji - dziękuję za jej zamieszczenie:)
Pozdrawiam:)

savannah pisze...

Jestem poczatkujaca "szydelkowo", no powiedzmy bardzo poczatkujaca i kazda rada jest dla mnie na wage zlota. A ze sama szyje lalki, to i umiejetnosc robienia takich szydelkowych bucikow bylaby niezla...Dziekuje wiec za tutka, pozdrawiam:)

Lacrima pisze...

Może w końcu wydziergam takie cudeńka?
Dzięki za kursik.
Pozdrawiam Lacrima

Sztuka rękodzieła pisze...

Bardzo dziękuję za ten opis, na pewno się przyda:)

przy-okazji pisze...

Wzór podeszwy, rany ile ja się tego naszukałam :) Dzięki!

szyleczko pisze...

Ale super kursik, dzięki :):):) Ja właśnie pracuję nad kapciami, jedynie lekko większymi, bo zaczyna się robić zimno... ;)

Spes pisze...

Wielkie dzięki!!
Prawie mi tego potrzeba!!!
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Bardzo dziekuje za opis do trampeczek,wszystkie Twoje opisy sa dla mnie drogocenne,i ucze sie bardzo duzo,od Ciebie,a najbardziej lubie czytac o Twoich podrozach,pozdrawiam z szydelkiem w reku viola

dorota pisze...

Wielkie dzięki za kursik
Pozdrawiam cieplutko Dorota

Maria z Pogórza Przemyskiego pisze...

Jesteś kopalnią pomysłów, praktycznych rozwiązań ... wykorzystam z wielką przyjemnością wzór na kocyk w serduszka, i trampeczki też, bo babciostwo mi się szykuje; dziękuję za świetne inspiracje i pozdrawiam serdecznie.

ciapara pisze...

Po prostu cudne!!!

Anna pisze...

Świetny kursik, na razie nie mam dla kogo ale dziecko już dorosłe więc niebawem na pewno ten kursik się przyda:)

dorka pisze...

trampeczki podziwiam od dawno,ciesze sie ,że jest instrukcja ich wykonania .Dziekuje i pozdrawiam

Barbiellka pisze...

Dzień dobry. Oglądałam Pani piękne prace. Sama nie szydełkuję. Mam do sprzedania tanio dużo różnych włóczek. Jakby Pani była zainteresowana proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

Barbara.

Unknown pisze...

Witam. Jestem początkująca ale coś mi się nie zgadza. Po zrobieniu podeszwy zgodnie ze schematem wychodzi 48 oczek a Ty piszesz że przerabiasz potem na okrągło 46 oczek. To gdzie gubi się te 2 oczka.
Jeszcze pytanie. Z przodu buta jest 14 oczek a potem 16 i 18 - gdzie dodaje te 2 oczka? Na końcach czy obojętnie? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Antonina pisze...

Wygląda na to, że po prostu gdzieś te dwa miejsca na słupkach gubiła m i wokół robiłam te 46 półsłupków. Podeszwa może mieć 48, a reszta 46 półsłupków.

Antonina pisze...

Dodaje się po bokach.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails