Obserwatorzy

środa, 12 października 2011

Wykończenie ząbkami (2)

Wykończenie dołu sweterka, albo rękawka takimi ząbkami:


nie jest skomplikowane.
Należy nabrać na druty  wyliczoną liczbę oczek i zrobić 10-12 rzędów w zależności od tego, jak szerokie zakładamy podwójne założenie plisy.  Następnie wykonujemy ząbki: narzut, 2 oczka razem - powtarzać.
Na lewej stronie wszystkie oczka przerabiamy  na lewo, potem robimy ponownie 10-12 rzędów:


Teraz mamy dwa wyjścia:
a) robimy  normalnie sweter, by na koniec po prostu podszyć igłą dolną plisę,
b) przerabiamy razem  brzegi plisy i dopiero potem robimy sweter dalej.
Przedstawiam  drugi sposób:
Nabieramy dół swetra, rękawa (tam, gdzie narzuca się oczka) na drugi drut:


Składamy plisę na pół i przerabiamy oczka dwa razem z obu drutów:


Tu jest to dobrze widoczne:


Przerabiamy oczka do końca druta i uzyskujemy taki efekt:



Oczywiście robótka  jest już na jednym drucie.
A to ostateczny efekt:



Należy pamiętać, by ząbkowany dół robić na drutach o numer mniejszych, bo może mieć tendencję do rozciągania i wywijania się. Można też zrobić o kilka oczek mniej, aniżeli wyliczyłyśmy sobie na szerokość swetra na dole, potem dodajemy te oczka powyżej plisy i kontynuujemy robótkę.

24 komentarze:

Kocurek pisze...

No i tego właśnie szukałam.
Dziękuję Antonino za ten kursik.
Wiedziałam mniej więcej jak się robi takie ząbki ale zawsze coś mi nie pasowało.

A tak na marginesie , zawsze czytam i oglądam Twoje posty "wycieczkowe" , pokazujesz tyle ciekawych miejsc w Polsce.
A nad Soliną byłam bardzo , bardzo dawno , dzieckiem będąc na koloniach.
Nie wiele już pamiętam , ale dzięki Tobie pewne wspomnienia wracają.
Pozdrawiam

anabell pisze...

No popatrz, tego sposobu z drugim drutem nie znałam, mordowałam się składając pliskę na pół, fastrygując i nabierając dwa oczka, jedno z drutu, drugie "z ręki"co nie zawsze mi się udawało i co mnie niezle denerwowało. Dziękuję,że o tym napisałaś,wypróbuję przy najbliższej okazji.
Miłego, ;)

Iwona pisze...

Świetne, wydaje się łatwe :)

Anna pisze...

Mistrzostwo świata. Na pewno to kiedyś wykorzystam. Pozdrawiam

w moim domku pisze...

super .kiedys mialam bluzke z takim wykonczeniem jak mialam 5 lat ;)

Anonimowy pisze...

Wielkie dzięki,właśnie nad czymś takim myślałam, bardzo przydatne, serdecznie pozdrawiam hel

k studio handmade pisze...

Na pewno wykorzystam. Tego sposobu jeszcze nie stosowałam.Bardzo mi się spodobał. Pozdrawiam :)

ankaskakanka pisze...

No jasno i przejrzyście tłumaczysz. Sposób bardzo ciekawy. Pozdrawima

Marifetane hobi pisze...

örgüde bu kenarlık çok hoş duruyor elinize salık..

Iwona pisze...

bardzo przydatna lekcja!-dziękuję

tojatenia pisze...

Dzięki za instrukcje, przydadzą się przy robieniu małych sweterków dla wnusi. Właśnie wczoraj zostałam babcią Alicji. Będę, więc dziergać małe sweterki i czapeczki.
Pozdrawiam serdcznie.

Anonimowy pisze...

Jestem pełna podziwu dla Twojego talentu. Pięknie dziejesz, pieknie piszesz i .. no i piewknie pokazujesz nam co ciekawsze zakątki naszego Kraju.
Dziękuję Zasługujesz na szacunek i uznanie. Serdecznie pozdrawiam - Joana

malaala pisze...

Ale super wyjaśnione, dzięki za opis :)!!!!Już się na opisie ząbków wcześniej wzorowałam :)))

Unknown pisze...

Lubie Twoje porady i wyjasnienia :), masz dar pisania w jasny dla mnie sposob :)czesto wracam do Twojego bloga , jak do skarbnicy :):?)dziekuje i pozdrwaiam :)

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję, że chcesz się podzielić swoim doświadczeniem. Wszystkie Twoje wskazówki są dla mnie bardzo cenne.Będę próbować z nich skorzystać. Krystyna

Anka pisze...

Dzięki za jasne instrukcje jak to zrobić. Pozdrawiam serdecznie :)

TUE_ pisze...

No i znowu bardzo przydatny kursik .. Super rozwiazanie Pozdrawiam TUE_

Joanna pisze...

Jakie proste a jakie efektowne. Dziękuję za instruktaż. Pozdrawiam

Ultima_Thule pisze...

Podziwiam, :-)

Figa pisze...

Fantastyczny pokaz, bardzo dziękuję za instrukcje. Wykorzystam na 100%. jednocześnie bardzo mi przykro, że na swej blogowej drodze spotkała Pani kogoś takiego jak pani A. mam nadzieje ze wszystko zakończy sie ok. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje

Anonimowy pisze...

świetny tutorial, dziękuję :-)

Unknown pisze...

był to pierwszy blog który odwiedzilam parę lat temu i znalazłam poradę wiedziałam że tym razem też się nie zawiodę dziękuję pani bardzo za pomoc:)

Unknown pisze...

A ja mam taki problem bo to zakonczenie jak juz jest gotowe to wywraca mi sie do gory no i nie wiem dlsczego moze lepiej bylo by to luzno zszyc prosze o dorade

Antonina pisze...

Proszę zwrócić uwagę na ostatnie zdania w powyższym poście. Skoro się zawija, to zrobione zostało na zbyt luźno na zbyt grubych drutach i ten dół zrobił się szerszy, niż tułów swetra. Można jeszcze próbować i wyrównać dół pracowaniem przez wilgotną szmatkę.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails