Obserwatorzy

sobota, 22 stycznia 2011

Szalik na każdy dzień (2). Sposoby wiązania szalików

Oryginalna  nie będę - większość rozwiązań jest powszechnie znana, chociaż nie zawadzi przypomnieć.
Najczęściej noszony i najbardziej popularny ostatnio sposób  na tzw. petęlkę: należy złożyć szal na pół (łącząc jego końce), włożyć  go na szyję, a przez  powstałą pętlę przełożyć drugi koniec. Tak, jak ilustruje  rycina pod nr 1:

Rysunek z Internetu - źródła pochodzenia nie podam, gdyż pojawia się w różnych miejscach (co oznacza, że jest wielokrotnie kopiowany). Przy okazji można podpatrzeć, jakie są propozycje wiązania chustek

Długi i wąski szalik można wiązać  tak, jak krawat:


Szal noszony  swobodnie: można go po prostu  zawiesić na szyi; w drugiej wersji jeden z końców szala można przełożyć przez ramię, by swobodnie opadał na plecy
Szal założony odwrotnie: oba końce opadają na plecy, szyję można w zależności od  długości i grubości szala omotać jedno- lub dwukrotnie.
"Jak komin" - szal należy dość ściśle omotać wokól szyi, a jego końce ukryć, albo zawiązać na fantazyjny supeł.
Z broszką - szalik owinięty wokól szyi i spięty broszką.
Z kokardą - cieniutki szal zawiązany na kokardę.
Jak naszyjnik:


Na głowie i szyi:



Jak kamizelka:

A teraz sposób odkryty przeze mnie niedawno - uważam, że jest niezwykle interesujący, wart upowszechnienia ze względu na ciekawy węzeł. Tu został nazwany sposobem norweskim.
A stąd skopiowałam sposób wiązania (ten drugi):



A tu fotograficzna instrukcja wiązania tego węzła.
I jeszcze rady dla mężczyzn.

6 komentarzy:

polkaknits pisze...

O...sposób norweski jest bardzo ciekawy, dzięki!

tkaitka pisze...

bardzo pożyteczny instruktaż!
Świetnie, że o tym pomyślałaś.

bachud pisze...

He, he, dobre! Ja nigdy nie wiem jak nosić szale! ;)

ameise80 pisze...

Fajne sposoby :)
Znalazłam jeszcze takiego linka, może Ci się spodoba
http://www.liveinternet.ru/users/elena311075/page1.shtml

Antonina pisze...

ameise80 - podrzuciłaś świetnego linka. Jeżeli nie masz nic przeciwko temu chetnie go upublicznię (albo zdjecia spod tego linka).

ameise80 pisze...

Jak najbardziej możesz wykorzystać, znalazłam go w sieci i od razu pomyślałam o Twoim cyklu wiązania szali i chustek :)
Z komentarzami u mnie krucho bo blogspot nie bardzo mnie lubi :) ale na bieżąco Cię podczytuję i podobają mi się Twoje cykle o ... nawet skarpetki próbowałam zrobić po przeczytaniu Twoich informacji i nich :)
Pozdrawiam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails