Obserwatorzy

środa, 2 listopada 2011

Beret szydełkowy wykonany wzorem jodełkowym - opis wykonania

Dzisiaj opis wykonania beretu szydełkowego - wzór jodełkowy:


Link - tu można pobrać opis wykonania 

Beret jest raczej typowo jesiennym nakryciem głowy, świadomie nie chciałam robić  grubaśnego, jakimś   wzorem dodającym objętości. To nakrycie głowy ma być miękkie i dość podatne. Stąd i włóczka raczej cienka i szydełko niegrube. Używałam szydełka Tulip 2,1 mm  oraz włóczek mających około 500 - 400 m/100 g. Dlatego opis jest sporządzony tak, aby wykonywać beret taką właśnie przędzą (wełna, akryl, mieszanki z wełną). Oczywiście jeżeli użyje się grubszej, należy go odpowiednio skorygować.

Tak wygląda początek robótki:



23 komentarze:

alex pisze...

Cudowna jesteś! Dziękuję za wzór i opis :) Pozdrawiam!

Kuninganna pisze...

Большое спасибо за схемку беретика!!Удачи и радости творчества!!

Antosia pisze...

Pięknie dziękuję za opis.

Anka pisze...

Bardzo dziękuję za opis!

Kasia pisze...

Świetny ten berecik. Hurtowy pokaz w poprzednim poście też bardzo mi się spodobał :)
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Serdecznie dziękuję za wzór na beret.
Pozdrawiam
Kazimiera

ankaskakanka pisze...

Dziękuję za bardzo praktyczne rady. Pozdrawiam

Joanna pisze...

Jesteś niezastąpiona w opisach :)
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Beret śliczny, chociaż ja chyba wolę zrobiony na drutach.

Pozdrawiam Iwona , krasnalkowe robótki

Gabriela Gorgoń pisze...

Dziękuję bardzo!!! Na pewno skorzystam

Lusia pisze...

Piękne berety;-)Pozdrawiam i zapraszam do siebie

tojatenia pisze...

Świetnie opisałaś wykonanie tego berta. Może popróbuję, choć nie lubię robić na szydełku. Mając taki opis nabrałam chęci.
Pozdrawiam.

Kasia i Sławek pisze...

Bardzo ladny i dziekuje za schemat. Pozdrawiam.

evejank.blogspot.com pisze...

fajny berecik, super jest ten wzór

Ela Zeman pisze...

Beret trafił już do mojej kolejki. Dzięki za wzór :)

Unknown pisze...

Beret fantastyczny, może to już za zimno na robienie beretów, ale spróbuję, skorzystam z Twojego schematu i opisu, serdecznie dziękuję :)

Ewa pisze...

Ja również pozwoliłam sobie skorzystać z tego wzoru. Moja córka go znalazła i już obie chodzimy w zimowych beretach:)
Jeden już pojawił się na dopiero co założonym blogu
http://firletkadoskonala.blogspot.com/2011/11/fioletowo-otulona-na-zime.html

pozdrawiam i zapraszam!
Ewa

Esterson pisze...

Witam

Kochana...chcę zrobić sobie najprostszy berecik robiony słupkami, wszystko ok. ale nie mam pojęcia jak zbierać oczka, wychodzi mi serwetka i nie wiem co dalej - poratuj mnie informacją czy schematem:):)
http://arts-ooak.blogspot.com/
Proszę na maila
estersonus@gmail.com

Beata pisze...

Witam,
Widziałam Twój berecik na szydełku i mam pytanko - czy można zamówić u Ciebie podobny - chciałam dla Mamy na prezent - tylko że czarny.
Jestem z Warszawy.
Napisz czy to możliwe i jaka kwota wchodziłaby w grę.

Anonimowy pisze...

A ja już trzeci raz zaczynam ten beret (za każdym razem inna grubość włóczki) i mi nie wychodzi. :( W opisie trzeciego rzędu chyba jest błąd albo jakaś niezgodność. Sekwencja ma się kończyć pięcioma słupkami i dalej co? Czy dwa pozostałe miejsca wypełnić słupkami aby uzyskać pięć słupków w pierwszym z dziewięciu wachlarzyków? Czy pozostawić te miejsca puste i po prostu zakończyć trzeci rząd oczkiem ścisłym? To nie jest dla mnie jasne. I jeszcze jedno - na dole opisu jest uwaga, żeby zawsze wkłuwać 3 słupki razem łączone u góry w to samo miejsce. Z trzech słupków łączonych górą zostaje mi jedno oczko, więc jak w następnym rzędzie w to samo miejsce (czyli chyba w to jedno oczko?) mam wkłuć 3 słupki razem łączone górą?? W rzędzie czwartym najpierw zrobiłam 3 o łańcuszka, obok dwa słupki, potem w kolejnym oczku jeden słupek - wg opisu teraz powinnam zacząć dziergać 3 słupki łączone górą, czyli pierwszy słupek w czwarty słupek wachlarzyka, drugi słupek w piąty słupek wachlarzyka i trzeci słupek w to oczko, które pozostało z połączonych w poprzednim rzędzie trzech słupków. Nijak z tego nie wychodzi symetria. Ta niejasność powoduje, że w każdym kolejnym rzędzie 3 słupki łączone górą przesuwają się coraz bardziej od tego miejsca, w które według opisu powinny być dziergane. Gdzie tkwi błąd? Proszę o pomoc.
Metta

aureliamyszkaszara pisze...

dziękuję za opis :)

Gabriela Gorgoń pisze...

Zrobiłam już baaardzo dawno i nie ma lepszego!!! Kolejny sezon chodzę i nie wymienię na żaden ! :D

Klara pisze...

Śliczne są :) Ja mam też do ciebie pytanie, zdarza Ci się również kupować gotowe czapki? Widziałam w ofercie sklepu Sterkowski.pl ciekawe propozycje i myślę o zakupie czegoś dla siebie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails