Obserwatorzy

czwartek, 29 października 2009

Obliczanie rozmiaru skarpet

Zwykle robię skarpety na tzw. oko, czyli po prostu przymierzam w trakcie roboty na stopę i decyduję, w którym momencie wyrabiać piętę i kiedy spuszczać na palce. Jednak można sobie zdecydowanie ułatwić życie posługując się poniższymi tabelami (pochodzą z Osinki), podającymi dość dokładnie ilość oczek i rzędów dla różnych rozmiarów stopy w zależności od grubości włóczki, z której wykonujemy skarpetę.

Gdzieś na rosyjskim forum znalazłam również radę, jak obliczyć długość stopy skarpety:
rozmiar buta pomnożyć x 2 i podzielić na 3;np. rozmiar buta 42
Mnożymy 42 x 2 = 84
84 : 3 = 28 cm
Te 28 cm – to będzie długość stopy skarpety.

Nie sprawdzałam tej metody, ale podaję – może się komuś przyda.

Tabelki rozpisałam w języku polskim oczywiście.




4 komentarze:

Lucyna pisze...

Do Twoich obliczeń zakradł się błąd: 84:3=28 a nie tak jak napisałas 24.
Dzięki za podanie tabel.

Antonina pisze...

Faktycznie-przepraszam. Już poprawiam - jakoś nigdy nie byłam mocna z matematyki.

Maria Björk pisze...

byla bym bardzo wdzieczna o podanie mi wzoru prostego aby zrobic skarpetke na rozmiar 40 i ze sciagaczem refilowym. czy moglabym dostac opis na youtoobe krok w krok jak sie robi albo na maila mj.bjork@hotmail.com

Z gory slicznie dziekuje
Pozdrawia

Maria.

Antonina pisze...

Pani Mario, dość dużo wiedzy zawiera się w moich postach na temat skarpet, tak że można przy odrobinie dobrej woli zrobić skarpety. Niestety nie mam czasu na to, żeby robić dla Pani ścisłe wyliczenia, tym bardziej, że wiele zależy od grubości włóczki, której się używa do wykonania skarpet. Pozdrawiam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails