Obserwatorzy

poniedziałek, 9 września 2013

Pled szydełkowy (2) - fale

Ukończyłam kolejny pled szydełkowy. W ramach porządków poremontowych dokonałam częściowego remanentu w zgromadzonych zasobach włóczkowych. Zrobiłam więc ten pled z resztek różnych włóczek, najczęściej akrylowych, ale trafiały się też mieszanki z wełną. Niekiedy wystarczyło tylko na wykonanie jednego paska, innych resztek było nieco więcej, toteż kolory się powtarzają.


Szydełko 4 mm; włóczka różna; zużycie 1400 g; rozmiar 150/200 cm

Wzór w fale z bloga Attic24, chociaż wstępnie zastanawiałam się na wzorem, który dałby wyraźniejszy efekt szewronu (może jednak zrobię taki pled w przyszłości).
Zdjęcia w plenerze pochodzą z wczoraj, z ogrodu. Na nich koc jest jeszcze niewykończony (niepochowane nitki i nieobrobiony dookoła). Wieczorem obrobiłam go najpierw jednym rzędem półsłupków i drugim rzędem oczek rakowych.



Dodam jeszcze, że wzór wdzięczny i łatwy w robocie. Wprowadziłam tylko małą zmianę bo dodawanie i ujmowanie słupków dzieliłam, nie czterema, a pięcioma słupkami.


Zbliżenie - wykończenie oczkami rakowymi
 
Paski są doskonałym sposobem na wykorzystanie zalegających resztek włóczki. Mnie zapewne tych resztek wystarczy jeszcze co najmniej na jeden pled.

41 komentarzy:

mamuska73 pisze...

sliczny i podziwiam za wytrwalas w dzierganiu kolosa

Unknown pisze...

Cudny!!!! Musze sobie koniecznie taki zrobić...ekstra!

Alicja pisze...

fantastyczny, co za kolory - idealne na ciemne, zimowe dni

3nereida pisze...

Cos pięknego . Cudownie dobrane kolory .

Anonimowy pisze...

Piękny pled i można wykorzystać jakieś większe resztki włóczek , których trochę mi się nazbierało.
pozdrawiam
Małgorzata

madebymali pisze...

Pled cudowny:)Też myślałam nad tym wzorem,ale jeszcze troszkę resztek muszę nagromadzić:)

anabell pisze...

Bardzo mi się podoba ten pled.Teraz żałuję, że z okazji likwidacji nadmiarów "przydasiów" oddałam wszystkie włóczki. Ale byłam tak skołowana, ze nawet nie pomyślałam o zagospodarowaniu tych resztek, a z moich to pewnie i 3 pledy by wyszły.
Miłego, ;)

nawanna pisze...

Piękny, radosny pled!

anust pisze...

świetny koc, też mi się chce takiego:))

Ewa-Handmade-Art pisze...

stworzyłaś przepiękną tęcze
śliczny pled

Teiwaz pisze...

Antosiu,
piękny pled, taki kobiecy:))
Nie wystarczą same resztki włóczek, jeszcze trzeba mieć "iskrę bożą" i je ładnie pomieszać:))jak u Ciebie.
K:)

mika pisze...

Piękny pled, piękne fale. Mi chyba nie starczyłoby cierpliwości :)

nuta pisze...

świetny pledzik ! A taki susz z jabłek tez muszę zrobić!

BarbaraS pisze...

piękny!!
miłego dnia:)

Tysia - YarnAndArt pisze...

Może i wzór łatwy, ale metraż imponujący :) Wyszło bardzo ładnie, kolory ze sobą współgrają. Przyda się na jesienne wieczory. Pozdrawiam

Sztuka rękodzieła pisze...

Bardzo lubię takie kolorowe fale, ale nie wiem, czy by mi starczyło entuzjazmu na takie gabaryty... choć bardzo bym chciała taką narzutę na swoje łóżko... Podziwiam!

Joanna pisze...

Bardzo fajny pled, taki energetyczny, idealny na jesienne słoty i zimowe wieczory :)
Pozdrawiam

k studio handmade pisze...

Pled jest piękny. Też się przymierzam do takiego w fale, ale mam troszkę inny wzór.Na zgięciach tworzą się małe otworki.Pozdrawiam:)

Unknown pisze...

Cudowny!
Wspaniałe kolory i wzór bardzo mi się podoba.
Zachwycający.
Pozdrawiam serdecznie.

ankaskakanka pisze...

Ależ pięknie poukładałaś te kolorki. Pozdrawiam

Makunka pisze...

Bardzo ładny pled, z pewnością da dużo radości w chłodne wieczory. Za mną też taki chodzi, ale to wykańczanie mnie na razie skutecznie odstrasza :)

szyleczko pisze...

Robiłam tym wzorem poduchę. Uwielbiam go :):):) Taki pled to ogrom pracy, podziwiam!!!

magin pisze...

właśnie taki kolorowy pled mi się marzy :) piękny!

Szydełkowe dziergadła - Ewa pisze...

Rewelacja :-) Piękny pled :-) Fantastyczny pomysł na wykorzystanie resztek włóczki :-)
U mnie od jakiegoś czasu dojrzewa decyzja, aby zabrać się za podobne cudeńko :-)
Serdecznie pozdrawiam i życzę wielu radości z pracy z szydełkiem :-)

Dendrobium pisze...

Przyda się na jesienne wieczory, bo rozproszy smutne wieczory kolorystyką i ogrzeje. Bardzo ładny. Zdradzisz jak długo go robiłaś?
Pozdrawiam

Anna pisze...

czy te kolory były na "chybi trafił" czy dokładnie zaplanowałaś kolorystycznie bo wyszło swietnie, ja jakoś nie potrafię tak dobrać kolorów a mam worek resztek :(

Basia Nolberczak pisze...

Bardzo ładny ja niedawno skończyłam swój trochę mniejszy też z takich resztek pozdrawiam Basia

Kasia pisze...

swietna robota!

Violetta pisze...

Świetny jest ten kocyk :) takie kocyki to są bardzo dobre pomysły na wykorzystanie resztek :)) pozdrawiam Viola

Urszula97 pisze...

śliczny,zaczeła sie produkcja pledów,i ja mam zaczątek mojego ale ciutke tylko,będą znowy kwadraty ale trochę inne,produkcja potrwa.

Ivory pisze...

Śliczny! Dobre wykorzystanie resztek. Cały czas myślę o zrobieniu czegoś wzorem fal. Ale jakoś nigdy się nie zabrałam.

Korespondentka wojenna pisze...

Przeswietny pled! Strasznie zazdroszcze tego cuda! Jak dlugo powstawal?

eStillaMaris pisze...

Super pomysł na wykorzystanie resztek wełny ! :-)

eStillaMaris pisze...

też podziwiam dotarcie do końca ! :-)

Ewelina pisze...

Bardzo ładny, taki energetyczny dzięki kolorkom :)

pomieszane-poplątane pisze...

Prześliczny pled:) też się zastanawiam nad tym wzorem:) wydaje się bardzo prosty w wykonaniu:)
Masz bardzo ładny blog:) z grubsza tylko przejrzałam ale chętnie zostanę na dłużej:)

dorota pisze...

Niby prosty wzór a przy odpowiednim doborze kolorów można uzyskać taki piękny pled. Jest świetny.
Pozdrawiam Dorota

Robótki Tereski pisze...

Swietny! Bardzo mi się podobają fale. Piękne kolory.

TheBestThing pisze...

Łał! Piękny jest!
A czy ciężki? To taka rzecz nietuzinkowa, aż się serce cieszy na taki widok.
Przy okazji zapraszam do mnie na Candy :-)
http://thebestthing12.blogspot.com/2013/09/candy_11.html

Dziergam Sobie pisze...

Fantastyczny pled!!! też się do tych fal zbieram od jakiegoś czasu :) Super, że miałaś tyle resztek, które mogłaś ze sobą połączyć, ja mam mnóstwo, ale każda inna, przeważnie za cienkie...
Jeszcze raz - przepiękny! i ogromny! :)

Kristen Rettig pisze...

It's beautiful. I love the chevron pattern so much. It's nice that you could use your scraps in such a pretty way.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails