Obserwatorzy

wtorek, 11 listopada 2014

Kardigan z warkoczem

przeznaczony dla córki - jednak prezentuję go ja, bo córki nie ma. Zapewne na córce będzie lepiej wyglądał, gdyż jest szczuplejsza. Miałam go ukończyć na Wszystkich Świętych, jednak nie zdążyłam. Matylda wymyśliła sobie taki sweter z półokrągłymi połami, wykończony warkoczem. Jakoś nie bardzo go sobie wyobrażałam, więc nie chciało mi się brać za robotę (rok to trwało).

Druty 7 mm; włóczka "Gipsy Kartopu",50% akryl, 50% wełna, 100 m/100g;
zużycie 700 g
 

No i w końcu siadłam tej jesieni. A sweter dał mi popalić, bo włóczki była ograniczona ilość i kilkakroć podpruwałam, żeby mi nie zabrakło. Już w trakcie wykonywania plisy okalającej prułam sweter na długość (po wyrobieniu połowy plisy wiedziałam, że braknie włóczki). Prułam też plisę, bo początkowo była szersza (powód jak wyżej). Ostatecznie kardigan pochłonął 700 g włóczki (tyle miałam), w tym 200 g to sama plisa.


Sweter robiony jest od góry, poły wyokrąglone, całość obrobiona plisą warkoczową dorabianą naokoło (na samym końcu), połączoną z tyłu przy szyi. Brak zapięcia - można go spinać agrafka, lub zapinką.


 

Detale
 
Sweter ma pełnić rolę ciepłego, jesiennego żakietu. W rzeczywistości kolor piękny: zieleń butelkowa. Zdjęcia nie oddają rzeczywistej barwy, proszę uwierzyć mi na słowo. Tu prezentowany jeszcze przed blokowaniem, więc jest nieco "sztywny".

32 komentarze:

Anonimowy pisze...

piękny, świetny fason i super wykończenie !!! Prawie identyczny, z tym że ciut krótszy mam w planach od zeszłej jesieni... zazdroszczę Twojej córce dziergającej Mamy i to jeszcze takie piękne swetry, pozdro Gosia

Basia Nolberczak pisze...

Ciekawy fason i bardzo dobrze wykonane :) kilka razy widziałam taki żakiet ale przy moim brzuszku niestety odpada na razie:) pozdrawiam

Urszula97 pisze...

ale Twoja córka ma świetny gust,wie czego chce, to jest piękne, ukłon dla mamy za złote ręce,

liwias pisze...

Śliczny kolor i fason. Bardzo podobają mi się detale - zwłaszcza warkocz na rękawie :)

Anonimowy pisze...

Antonino!
Sweter sliczny i na Tobie wyglada bombowo.Nie potrzeba modelki do prezentacji bo Ty masz figure modelki.
Pozdrawiam
Ewa

Ewa-Handmade-Art pisze...

Piękny ,a ten rękaw z tym warkoczem wygląda super.
Córka będzie miała piękny żakiecik .jak to dobrze mieć taka mamę :-)
Pozdrawiam Serdecznie Ewa

k studio handmade pisze...

Piękny sweterek, bardzo oryginalny, no i ta cudowna zieleń:) Pozdrawiam

Hogata_Rogata pisze...

Jest przepiękny. Bardzo lubię warkocze. Sweter z warkoczową plisą już mam, ale jak zobaczę jakiś kolejny to myślę "też chcę." A sytuacje z ograniczoną ilością włóczki są mi niestety dobrze znane. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Kardigan śliczny, kolor cudny i urocza plisa z warkocza. Napracowałaś się, ale efekt wspaniały.
Pozdrawiam Tenia.

W Harmonii pisze...

Piękny sweterek zrobiłaś. Plisa jest fantastyczna. Pozdrawiam cieplutko :)

GaMa pisze...

Piękny sweter. Warkocze nadają charakteru. Prezentujesz się w nim świetnie.

Edith Stuff pisze...

Piękny kolor i fajny pomysł z tym półokrągłym wykończeniem. Nie dziwię się, że tak długo zwlekałaś- musiał być mega trudny. Podziwiam!

dwa magiczne koszyki pisze...

Piękny !!! Perfekcyjne wykonanie, kolor też wspaniały:))) Serdecznie pozdrawiam

Unknown pisze...

Śliczny! Bardzo, bardzo podoba mi się;) i kolor i fason:)

tonka pisze...

Piękny sweter,wart zachodu,bardzo mi się spodobało wykończenie rękawa:)

GaMa pisze...

Piękny kardigan, warkoczowa plisa nadaje charakteru,a Ty jako modelka prezentujesz się świetnie. Pozdrawiam

3nereida pisze...

sworzylas piękny , elegancki żakiet

Marta K. pisze...

Wysiłek się opłacił, bo kardigan jest świetny. Poza tym, że kolor cudny, to oryginalny fason nadają mu szyku i elegancji. Pozdrawiam:)

halszka pisze...

Twój trud się opłacił bo żakiet
piękny.

Unknown pisze...

Rewelacyjny! Świetny pomysł Twojej córci, a Twoje doskonałe wykonanie. Bardzo mi się podoba :-)
Wspaniale wyglądasz.
Pozdrawiam serdecznie.

Dagmarara pisze...

Piękny! A córka to ma niesamowity Skarb w domu:)

Pozdrawiam serdecznie!

Dagmara

Mim pisze...

Dziękuję za inspirację, potrzebny mi taki kardigan i myślę, że warkoczowa plisa to świetny pomysł.

UTKANE Z PASJI pisze...

Ta plisa sprawia, że kardigan jest rewelacyjny, fajnie sie układa na Twojej sylwetce:)

Dzianinowe Studio pisze...

Stworzyłaś przecudny sweterek. Myślę, że warto było czekać tak długo. Gorąco Cię pozdrawiam

E-welenka pisze...

Bardzo mi się podoba :) Jest zapowiedzią ciepła i przytulności ale najbardziej mi się podoba wykończenie rękawa rewelacyjny pomysł na ściągacz.
Pozdrawiam Serdecznie

Korespondentka wojenna pisze...

Bardzo ładny kardigan. Córa będzie zachwycona.

Anonimowy pisze...

Bardzo,bardzo ładny sweter.Też lubię zieleń,więc tym bardziej mi się podoba,no i Pani,Antonino ,świetnie w tym sweterku wygląda,naprawdę!Sama mam dwóch synów i też robię im od czasu do czasu coś na drutach{najwięcej jednak sobie:}}Cieszy mnie bardzo ,gdy dzieci proszą o jakąś czapkę ,czy sweter,znaczy ,że to ,co mama wydzierga jest lepsze ,niż to co w sklepie można kupić.Sami zresztą tak mówią...Pozdrawiam serdecznie!Danuta

Iwona pisze...

Przepiekny. Uwielbiam warkocze.

Sztuka rękodzieła pisze...

Mistrzostwo świata! Przyglądam się zdjęciom i nie mogę wyjść z podziwu. Jak dla mnie to wyższa szkoła jazdy, począwszy od zaokrąglonych przodów, na przszyciu plisy kończąc...
Rękawy mnie zauroczyły:)

nuta pisze...

Piękny kolorek , super fason, córka już przymierzała?Pozdrawiam!

ciapara pisze...

Bardzo ładny i kolor i fason :-)

Anonimowy pisze...

A na jakich drutach robiłaś?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails