Obserwatorzy

sobota, 21 czerwca 2014

Bluzka oversize (1)

czy też boxy - właściwie to nie wiem dokładnie czym się różnią te modele. Na pewno boxy ma opadające ramiona, a oversize jest po prostu za duży. Ten dzisiejszy zrobiłam dla córki, która wypatrzyła podobny na blogu  Fasoli. Mój także zrobiony został na maszynie dziewiarskiej, jednak przyjęłam nieco inna technikę wykonania, aniżeli zaprezentowała koleżanka na swym blogu. Robiłam osobno przód i tył, by je potem zeszyć na ramionach. Dekolt wykończyłam wąskim ściągaczem. Obliczenia robótki też mam własne (szerokość bluzki, na ile wystarczyło mi szerokości maszyny). Rękaw robiony od góry.

Włożyłam na siebie, by zobaczyć, jak wygląda - fotkę też robię sobie sama w lustrze
 
Dzianina maszynowa; włóczka "Alize Bambo Fine" 440 m/100, 100% bambus;
zużycie ok. 300 g
 
I kiedy to wszystko było jeszcze w kawałkach - jakoś nie mogłam sobie wyobrazić, że może w rezultacie wyglądać sensownie. Pokazuję tę bluzkę jeszcze przed namoczeniem - da się zauważyć, że dzianina jest miejscami pomięta, gdyż sporo czasu leżała niedokończona w koszyku. Wspominałam, że zabrakło mi jasnej włóczki. Początkowo zamówiłam  200 g miętowej i 100 g ekri i okazało się, że tego ekri zabraknie na rękawy (domówiłam więc jeszcze motek). I tak jakoś po 3 tygodniach sfinalizowałam projekt (po drodze były jeszcze ważniejsze sprawy i nie miałam czasu na sweter). Ściągacze robiłam na drutach 2,25 mm. Zszywałam szwem materacowym. Oczywiście dziubanie ręcznie ściągaczy zajęło też nieco czasu. Sweter z bambusa "Alize Bambo Fine" jest cudownie lejący i delikatny. Świetnie się układa. Myślę, że jako dzianina maszynowa nie powinien się rozciągnąć.

Detal - pacha jasnego zachodzi nieco na miętę - musiałam rękaw poszerzyć po 4 oczka z każdej strony, gdyż wydawał mi się za wąski - tej wady przy opuszczonych rękach nie widać pod pachą.
Powinnam była zrobić pas jasnego szerszy o jakieś 10 rzędów (ale bałam się, że mi włóczki nie wystarczy)
 
Detal - dekolt
 

17 komentarzy:

eStillaMaris pisze...

Śliczniutki! :) bez porównania na Tobie, a na wieszaku.

ankaskakanka pisze...

Antonino, a wiesz, ze ten fason doskonale pasuje także do twojej figury? Zrób koniecznie taki dla siebie. Dla mnie jest genialny i szczerze, nie widziałam go u fasOli. Niestety, ja długo nie zrobię podobnego.
Przepraszam, że nie dałam odpowiedzi na mejla. Cały dzień zapełniony. A pewnie masz rację, że coś mam nie tak z zamkiem. Włóczki położonej na igłach, zamek nie przerabia.
Pozdrawiam

ankaskakanka pisze...

Ach, i dziękuję za troskę i zainteresowanie moim problemem.

Urszula97 pisze...

oryginalny sweterek,piękny.Tempo masz zabójcze dopiero co czytałam że sweter na ukończeniu,że rękawy do zrobienia a za chwilę juz gotowiec.

nuta pisze...

Jaka świetna! Układa się na Tobie idealnie, "leje się" jak trzeba!!!

Alicja pisze...

córka pewnie jest dumna z takiej zdolnej mamy :) super kolory :)pozdrawiam

Erendis pisze...

Mam coś podobnego kupionego w sklepie i bardzo lubię.
Twoja wersja jest po prostu świetna. To taki ciuszek, który jest zwykły ale chętnie noszony. Ślicznie wyszedł dekolt.

tonka pisze...

Świetna!Bardzo fajne to połączenie dwóch kolorów.Uwielbiam takie ciuchy,żałuję że nie mam maszyny bo na takich cieniznach dziergałabym do końca:))Mojego oczywiście:))

Anonimowy pisze...

Wyszła super, świetny fason.
Ciekawa jestem tylko, jak będzie się zachowywać po praniu, bo moja Bamboo Fine farbowała :(

pozdrawiam

k studio handmade pisze...

Sweterek wygląda na bardzo delikatny, jest świetny. Muszę zaraz przyjrzeć się tej włóczce, pozdrawiam:)

magdadyl66 pisze...

Piękny sweterek. Mój ulubiony fason. No i kolorki dobrane pięknie.Wygląda na Tobie rewelacyjnie. Czy nie przemknęło Ci przypadkiem przez głowę, by go sobie zostawić? Córcia poczeka na następny ;P Pozdrawiam.

3nereida pisze...

Świetny ,twoje kolory spokojniejsze .Jak widze takie cuda tęsknię za maszyną .

ciapara pisze...

Bardzo fajna bluzka, ciekawe jak będzie leżała na Twojej córce. Na Tobie bardzo fajnie się prezentuje, a to wejście białego rękawa na kolor mięty pod pachą to naprawdę detal, tak jak mówiłaś mało istotny, bo niewidoczny pod pachą.

Joanna pisze...

Super jest !!!
Chyba czytasz w moich myślach, bo od jakiegoś czasu chodzi za mną ten model. Skorzystam z podpowiedzi, dzięki :)
Pozdrawiam

zocha pisze...

Sweterek wyszedł piękny! Tez go zauważyłam na blogu fasOli. Kupiłam Bamboo Fine i dziergam. Idzie mi strasznie wolno, bo pierwszy raz robię z takiej cienizny. Dłubię na drutach nr 2 i pewnie skończę dopiero za milion lat. Aż zaczęłam o maszynie dziewiarskiej marzyć...
Mój w całości będzie szary, ale to dwukolorowe połączenie idealne jest

aniutka_85 pisze...

świetna bluzeczka :)

Antonina pisze...

Dziękuję z miłe opinie. Planuję zrobić dla siebie podobną bluzkę - będzie jednokolorowa. Zocho- jakże Ci współczuję dziergania tej cienizny na drutach 2 mm - ja nie robiłabym za żadne skarby.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails