Obserwatorzy

piątek, 12 lipca 2013

Szydełkowe poduszki

w stylu skandynawskim. Są białe, są  bawełniane:

Szydełko Tulip 2,1 mm; włóczka "Virginia", bawełna 100%, 417 m/100g; zużycie 100 g + białe płótno
 
Miałam zrobić szydełkowe poszewki na poduszki - warunki jak wyżej. Elementy poduszkowe kręciłam szydełkiem w oczekiwaniu na mamę, którą woziłam na zabiegi. Czasu było zbyt mało, by wyruszyć i coś tam załatwiać, a zbyt dużo, by siedzieć bezczynnie. Początkowo rozważałam, żeby i tył poszewki zrobić szydełkiem. Potem jednak wymyśliłam, że uszyję poszewki z białego płótna, na które naszyję szydełkowy, kwadratowy przód obrobiony jeszcze jednym rzędem łuczków, półsłupkami i pikotkami:


A, że dzisiaj pogoda nieszczególna (nie pojechaliśmy do ogrodu), poświęciłam czas na szycie. Pokazuję poszewki jeszcze niewyprane - widać kreski z ołówka, którym kreśliłam linie. Teraz już czyste, suszą się.

Tył poduszki uszyty "na zakładkę" - nie  będzie guzików


Detale
 
Wzór pochodzi z gazetki "Robótki ręczne" 2000 r. nr 12:
 
 
W gazetce proponowano tym wzorem wykonanie serwety. Podobnymi kwiatowymi elementami robiłam już wiele prac i muszę stwierdzić, że tu rząd piąty nieco ściąga robótkę, co powoduje wybrzuszenie. Wprawdzie po namoczeniu udaje się to wyrównać, jednak drugi raz robiłabym kwiatki według tego, wypróbowanego schematu:
 

32 komentarze:

Urszula97 pisze...

są bardzo eleganckie, w starym stylu,takie lubię,

Szydełkowe dziergadła - Ewa pisze...

Kocham ten klimat :-) Poszeweczki urocze. Dzięki za schemacik do kolekcji :-) Serdecznie pozdrawiam :-)

Irmelin pisze...

Witaj, piękne te Twoje poduchy, praca łatwa i przyjemna, nawet w kolejce u lekarza:))
Pozdrawiam

halszka pisze...

Bardzo piękne podusie,wykończenie doddaje im dużo uroku,Prześliczne.Pozdrawiam serdecznie.

Unknown pisze...

Wspaniałe poduszki. Są po prostu idealne.
Pozdrawiam serdecznie.

Rękodzieło Jadzi pisze...

Przepiękne poduchy,bardzo mi się podobają takie szydełkowe :)

ankaskakanka pisze...

Cudowne są twoje podszewki. Zawsze eleganckie i pożądane w każdym domu. Śliczne. Pozdrawiam

anabell pisze...

Świetnie wyszły te poszeweczki, ogromnie mi się podobają.Bardzo lubię robić te patchworkowe wzory.
Miłego, ;)

*gooocha* pisze...

Zachwycające!

Szydełkowe czary-mary pisze...

Śliczne podusie.

Go i Rado Barłowscy pisze...

Dołączamy do zachwyconych :DDD Lubimy takie retro-klimaty pełne nienachalnego czaru i elegancji. TAkapoducha udomawia wnętrze jak nic innego!

Pzdr.

polkaknits pisze...

Sa przepiekne! Normalnie nie przepadam za takim stylem, ale te mi sie wyjatkowo podobaja! I wykonczenie i ze na zakladke. Pozdrawiam!

Anstahe pisze...

Są piękne. Takie , jakie uwielbiam.

Dusia pisze...

Wspaniałe uwielbiam biel i szydełkowe dodatki pozdrawiam Dusia

Dusia pisze...

Wspaniałe uwielbiam biel i szydełkowe dodatki pozdrawiam Dusia

Turbo Babcia reaktywacja pisze...

Podusie są cudowne.Też o takich mi się marzy , tylko co zrobić jak na podusiach albo mąż albo kocia się układają?Pozdrawiam.

3nereida pisze...

Fajne są.Biel jest elegancka,

nuta pisze...

Bardzo udane podusie:)

Motylek pisze...

Bardzo, BARDZO mi się podobają. Sama chciałabym takowe mieć, ale póki dzieci młe to sobie odpuszczę ze względów praktycznych. Aż mi się oczy śmieją do nich - takie śliczne!

Motylek

Antonina pisze...

Dziękuję za wszystkie miłe komentarze. Poszewki są do mieszkania córki. Wymyśliła sobie właśnie takie białe - będą świetnie pasować do wnętrza.

Kasia pisze...

cudowne są!

Sztuka rękodzieła pisze...

Bardzo stylowe i eleganckie. Uwielbiam takie koronki:)

Violetta pisze...

Pięknie wyglądają te poduchy :) pozdrawiam serdecznie Viola

artesanka pisze...

Urokliwe i klimatyczne.
Podziwiam jak zawsze.
...pozdrawiam..

Ewelina pisze...

Bardzo eleganckie :)

wilddzik pisze...

Piękne retro poduszki.

olimpia2708 pisze...

Podusie są boskie :)

Antosia pisze...

Będą świetną dekoracją. Prezentują się fantastycznie.

laaba pisze...

czy można u Pani takie zamówić,jaka jest cena?
laabacontact@gmail.com

Antonina pisze...

Przykro mi-nie wykonuje prac na zlecenie.

Unknown pisze...

Dobry wieczór Pani Antonino. Pani poducha jest śliczna w swojej prostocie. Czy mogę prosić o przesłanie wzoru ? jestem początkująca w rozbieniu na drutach, a tak bardzo chciałbym zrobić poduchy.
Mój e-mail fesia2@gmail.com

Ula pisze...

Piękna. Mam jednak pytanie-czy krochmali się takie poduszki ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails