Obserwatorzy

niedziela, 16 października 2011

Kapliczki przydrożne. Kapliczka w Zagórzu

przy skrzyżowaniu ul.Bieszczadzkiej z ul. Fabryczną - murowana z 1883 r.



W wyniku przebudowy i unowocześniania dróg fundamenty tej  starej, jednak bardzo zadbanej kapliczki, znalazły się poniżej poziomu gruntu. Dlatego kapliczka wygląda tak  jakby wystawała zza drogi.


Detal

Kiedy latem wybrałam się tam by zrobić zdjęcia, trafiłam właśnie na prace renowacyjne: malowanie ścian, okiennic i daszku. Ostatecznie fotografie wykonałam niedawno, korzystając z pięknej jesiennej pogody.

6 komentarzy:

k studio handmade pisze...

Też fascynują mnie takie motywy :)

KonKata pisze...

pięknie prezentuje się po renowacji, szkoda,że droga ją przysłania

Joanna pisze...

Śliczne zdjęcia. Twój blog jest świetny, mnóstwo kursów, mnóstwo nazw i rodzajów włóczek. Bardzo jest potrzebny i inspirujący, można się tu wiele nauczyć. Dziękuję Ci bardzo:) I pozdrawiam:)

Mięta pisze...

Bardzo ładnie odrestaurowana.Szkoda, że nie wszystkie kapliczki są tak zadbane.

ankaskakanka pisze...

Kapliczek u Was mnóstwo. Wtapiają się w tło miejscowości i niekiedy ciężko je dostrzec. Niekiedy stoją samotnie przy szlaku, polnej drodze i zapraszają do obejrzenia lub zadumy. My także mamy wiele, głównie na wsiach. Może zrobię kiedyś zdjęcia kapliczkom dolnośląskim. Pozdrawiam

Unknown pisze...

przechodzą mnie ciarki, kiedy przypomnę sobie (jeden z wielu) opis, że kapliczki były stawiane na skraju wsi jako punkt graniczny między światem ludzkim, a królestwem sił pozaziemskich, sił przyrody ... pozdrawiam :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails