Obserwatorzy

czwartek, 18 lutego 2010

Poncza

Na froncie robótkowym lekki zastój. Kończę żakardowy szalik dla Matyldy, ale żmudnie to idzie i zapewne robótkę sfinalizuję  dopiero jutro. Toteż sięgnęłam do  archiwum i postanowiłam   zaprezentować poncza zrobione kiedyś tam. Poncza mam, zarówno cieplejsze, wełniane, jaki i letnie  robione z bawełny; szydełkowe i  wykonane na drutach. A, że dziś u nas odwilż, poducha śniegu wyraźnie się zmniejszyła i ciepło było tak, że na  spacer z psem wybrałam się nawet bez czapki - to znaczy, że już niedługo  będzie pogoda na poncza. Dziś poncza cieplejsze (następnym razem letnie).

Ponczo szydełkowe z elementów:
kolory: brązowy, beżowy i turkus; schemat podany niżej (drugi)


Ponczo szydełkowe z elementów w tonacji zielonej (to co na zdjęciu wyszło turkusowo - to kolor zielony);  schemat -  kwadrat pierwszy


Wzór z gazety: "Burda Specjal" "Najpiękniejsze wzory  - Szydełkowanie" 2006 r. nr 4 

Ponczo wykonane z bardzo grubej włóczki  z pasem liści

Ten sam wzór z pasem liści; włóczka bucle - 500 g
Poncza robione  z dwóch łączonych prostokątów:


Ponczo wykonane na drutach; pasy naprzemienne wzoru ryżowego i gładkiego


Ponczo szydełkowe - wykonane najprostszym wzorem

15 komentarzy:

reni pisze...

super te poncza...pozdrawiam

Truscaveczka pisze...

Antoninko, gdybyś gdzieś trafiła na ponczo z kapturem, najlepiej dziecięce, to pliiiis, pamiętaj o mnie :) Będę wielce zobowiązana!

noelka pisze...

Zielone jest rewelacyjne. Gdyby tylko mieć więcej czasu...

Anonimowy pisze...

bardzo mi sie podobaja wlasnie takie poncza robione z dwóch prostąkątów.Mam pytanie jak pozniej zrobic do tego golf i jak zrobic by było wykonczenie na półokrąglo przy szyi ? prosze o odpowiedz na meil iris234@op.pl

gabula pisze...

cześć po obejrzeniu twoich robótek jestem zafascynowana twoim jasno zielonym ponczem z golfem ,chciałabym go zrobić ale nigdzie nie mogę znależć wzoru z pasem liści ,gdybyś mogla mi pomóc byłabym wielce zobowiązana.

Antonina pisze...

Nie jestem wstanie odszukać tego wzoru. Zdaje się, ze pochodził z jakiejś gazetki.

Anonimowy pisze...

Droga Antonino. Próbuję zrobić zielone poncho dla mojej córci. Zrobiłam jedną część i chyba coś nie tak, bo zwija mi się w rulon po bokach oraz od dołu i góry, a liści też tak jakoś połówki tylko widać. Jaki jest sposób by temu zaradzić? Czy trzeba to wykończyć?
Bardzo, bardzo proszę, odpisz mi tutaj lub na maila: ona.68@wp.pl

Urszula pisze...

Szukałam w Internecie poncza dla siebie. Wreszcie znalazłam . To jasnozielone jest fantastyczne. Skąd wziąć wykrój i wzór?

Samii66 pisze...

Witam czy mogła bym dostać opis jak zrobić to ponczo jasno zielone z gazety? Niestety szukam na necie i nie mogę znaleźć a ono jest przesliczne. Mój mail helenkaheiman@gmail.com

Antonina pisze...

Pani Heleno czy chodzi o to ponczo z warkoczem? Ono nie jest "z gazety" - tylko mojego pomysłu. Niestety opisu nie ma, bo robiłam z głowy i to sporo lat temu. Schemat konstrukcji - jak składać prostokąty - jest w tym poście.

Unknown pisze...

Antonino,podziwiam Twoje poncza,są prześliczne,zwlaszcza to zielone z czapka w komplecie.Ja niestety nie robie na drutach,ale uwielbiam szydelko,tyle ze nie umiem "z glowy".Jesli moglabym prosic Cie o schemat na wykończenie tego ostatniego("najprostszy wzor")to bylabym baaardzo wdzieczna(moze byc nawet rozrysowane długopisem)Z góry dziekuje,pozdrawiam.
jolaberezowska@onet.pl

nnn pisze...

Wszystkie poncza są przecudne, chciałabym się zapytać, jak wykończone jest to ostatnie ponczo? Bardzo mi się podoba a nigdzie nie mogę znaleźć pidobnego wzoru. Przy okazji pozdrawiam i jestem pełna podziwu dla wszystkich Twoich prac 😊

Antonina pisze...

Chodzi o szydełkowe? To chyba jakaś koronka szydełkowa - musiałabym wzoru poszukać.

BEATA-BECIA pisze...

Cudne poncza , ale mnie osobiście najbardziej podoba się to w kwadraty :) Jest super !!

Unknown pisze...

Witam, była bym wdzięczna za pomoc i podpowiedź gdzie można znaleźć wzory na ponczo. Mama moja po depresji probuje się czymś zająć podoba jej się pani ponczo szare (w opisie jest jako najprostszy wzór) na szydełku, szukam jednak w internecie i nie widzę wzorów. Będę wdzięczna za pomoc.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails