Obserwatorzy

wtorek, 25 lipca 2023

Szydełkowa lamówka

Cenię sobie wszelkie serwetki i obrusy wykonane z bawełny lub lniane. Często jednak brakuje im wykończenia; jakoś obszycie brzegów obrębkiem maszynowym słabo mnie satysfakcjonuje, toteż chwytam za szydełko i wykonuję obrębek lub koroneczkę. A że nie lubię szerokich koronek, to robię te obrębki minimalistyczne. Moim najbardziej ulubionym jest ten składający się z trzech rzędów:

Pierwszy rząd to obrobienie materiału półsłupkami, drugi: 5-6 półsłupków i pętelka z 5 oczek łańcuszka (powtarzać), trzeci obrobienie wszystkiego półsłupkami. Taką minimalistyczną koronkę zyskało u mnie wiele serwetek. Z czasem jednak zainteresowały mnie koronki/obrębki robione z jednego rzędu. Poszukiwania przyniosły rezultaty i tak prezentuję dziś bardzo minimalistyczną koronkę powstałą od razu przy wbijaniu szydełka w materiał. Ta została wykonana na świątecznej (bożonarodzeniowej) serwetce kupionej któregoś roku w Jysk:


Tak ozdobioną serwetkę dedykuję zabawie U Splocika Małe dekoracje, zadanie lipcowe.



6 komentarzy:

Urszula97 pisze...

Piekny pomysł, również kiedyś obrabiałam obrusy, najwięcej jednak lamówek zrobilam na pieluchach flanelowych, każda była inaczej obrobiona .Pozdrawiam.

Iwona pisze...

Wykończenia są bardzo ważne, są pracochłonne, ale warto. Fajne te Twoje lamówki. Pozdrowionka!

Renia pisze...

No i świetnie! Nawet 'sieciowe' nabytki mogą zyskać indywidualny, rękodzielniczy detal. Brawo!

splocik pisze...

Dekoracyjne są szydełkowe wykończenia serwet i obrusów.
Świetnie sobie wykombinowałaś tę lamówkę z jednego okrążenia. :)
Twój link i fotka znajdą się w podsumowaniu lipca.
Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
Pozdrawiam ciepło.

Anna pisze...

Cudne wykonczenia.

Barbara H pisze...

Super wykończenie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails