Obserwatorzy

niedziela, 17 lipca 2011

Zimowity - rozdawajka

Cebule zimowitów podeschły, oczyszczone czekają na nowych właścicieli. Można  je wylosować wyrażając chęć komentarzem pod tym postem. Liczę do losowania  komentarze wpisane od  17 do 23 lipca br.


Oto przedmiot losowania

Liczba i rozmiar cebul podobne, nie miałam jednak podobnych podstawek.
Przypominam - tak kwitną:


Niekiedy już w końcu sierpnia pokazują się pierwsze kwiaty (zależy od stanowiska w ogrodzie). Najintensywniej zimowity kwitną we wrześniu i październiku. Kwiaty są trujące.


Z cebuli wyrasta tylko kwiat, jesienią nie ma liści. Liście  rosną na wiosnę i zasychają w czerwcu. 

Liście zimowitów to te z lewej strony fotki, za główkami czosnku

Kiedy zasychają wyglądają mało dekoracyjnie i to należy przewidzieć sadząc zimowity

A może ktoś przygarnie  cebulki żonkili - nie ukrywam - są dość drobne, gatunki różne. Jeżeli nie będzie chętnych wylądują na kompostowniku.

W każdej donicy jest tak mniej więcej 1/2 wysokości

Fotka na pożegnanie dnia:


22 komentarze:

Dorota pisze...

Czyżbym była pierwsza? Ziemowity chętnie przygarnę, ale jako, że 1 miejsce daje małe szanse w losowaniu, to i żonkilom też chętnie dam nowy dom ;-)

rena1001 pisze...

mmm ... piękne kwiaty :)
ja jestem chętna na zimowity i żonkile też chętnie przygarnę ;))

pozdrawiam - Renata
(promycz3k@wp.pl)

KonKata pisze...

jak już wcześniej pisałam chętnie przygarnę 1 podstawkę z cebulami, na żonkile też znajdzie się miejsce, właśnie odtrawikuję nowy kawałek gruntu, byłyby jak znalazł

urszula97 pisze...

Jestem również chętna,kocham cebulkowce a ziemowitów nie posiadam.Urszula97@gazeta.pl

by_giraffe pisze...

lubię wszystkie kwiatki :) więc sie tu ustawiam w kolejce

hada pisze...

ja też ja też:)
i ziemowity i żonkile :))))
buziaki

Bellis pisze...

Za tydzień wracam z emigracji do domu, do mojego ogródka, i będę sadzić! Zgłaszam chęć zaopiekowania się wszystkim, co rośnie i kwitnie :)

Anonimowy pisze...

Jeśli osoba bez bloga też może stanąć w ogonku to się ustawiam - po żonkile również ;)

lesta@interia.eu

pozdrawiam :)

Zula pisze...

Chętnie przygarnę wszelkie kwiatki :)
Pozdrawiam

anabell pisze...

Jestem wielce chętna i na zimowity i na żonkile, więc się ustawiam w kolejce.

tojatenia pisze...

To i ja ustawiam się w kolejce. Może będę miała szczęście w losowaniu.

mała Mi pisze...

Ja tez sie zapisze do kolejki. Jestem chętna na zimowity i żonkile.

Anonimowy pisze...

Żonkile to moje ulubione kwiatki, a zimowitów jeszcze nie miałam. Postoję w kolejce, poczekam, może się uda...

Anonimowy pisze...

Zapomniałam podać maila: dianamaciek@wp.pl

TUE_ pisze...

Tak cudowne rozdawajki..To i Ja staję do kolejki, przygarnę wszelakie cebulki, w moim ogrodzie znajdzie sie napewno dla nich miejsce.Pozdrawiam TUE_

Anonimowy pisze...

Wobec takiej ilości chętnych mam małe szanse na wylosowanie /zresztą nigdy nie wygrywam/ale chętnie powiększę kolejkę po wszelkie cebulki-i tu muszę być uczciwa, że one nie dla mnie ale dla mojej córki, która kocha kwiaty i ma mały trawniczek a na obrzeżach przeróżne kwiaty-miłego i wydajnego tygodnia
ANONIM

*gooocha* pisze...

Bardzo chcę! Sprawiłabym radość mamie i posadziła w jej ogódku, bo własnego nie posiadam:(

misz-masz barbary pisze...

ponieważ ze względu na remont mój ogródek prawie nie istnieje to bardzo chętnie przygarnę wszystkie cebulki
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Kocham kwiaty! Mam dla ziemowitów
piękny, ciepły kącik na mojej działce blisko gór. Myślę, że tutaj chciałyby zamieszkać i cieszyć moje oczy. Pozdrawiam!

Maria

andzia35 pisze...

znając życie nie mam szans;)))ale czekam również na odrobinkę szczęścia;)))chętnie bym je posadziła sobie...

Różowy Zakątek pisze...

Ziemowity są piękne i nie mam ich jeszcze w moim ogrodzie, więc ustawiam się w kolejce :) Pozdrawiam cieplutko.

mała Mi pisze...

Przepraszam ze wczesniej nie pisalam. Paczka przyszla, bardzo dziekuje :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails