Obserwatorzy

sobota, 27 listopada 2010

Mitenki z włóczki skarpetkowej

Tym razem zrobione z włóczek skarpetkowych. Robiłam  podwójną nitką (jedna melanżowa, druga w jednolitym kolorze). Wyszły  długie, ciepłe i niegryzące, chociaż w składzie włóczek skarpetkowtch jest więcej wełny (przeważnie 75%).

Druty 3,5 mm; włóczka skarpetkowa (75% wełny, 25% akrylu), zużycie na jedną parę około 60 g 

Podoba mi się wykorzystywanie włóczek skarpetkowych do realizacji różnorodnych projektów. W tym roku opracowałam inny wzór mitenek. A ciekawostkką jest to, że robiłam dwie jednocześnie na okrągło na jednym drucie  z żyłką.  Przeważnie staram się robić jednocześnie dwa rękawy, dwie rękawiczki,  dwie skarpetki itd., ponieważ zwykle, kiedy robię jedno po drugim, zawsze wychodzi mi różnica w rozmiarze (nie potrafię zrobić identycznych, pomimo używania tego samego rozmiaru drutów i tej samej liczby oczek).

Grafitowo-brązowawe:


Granatowe z kolorowymi elementami :


Tym razem we wszystkich mitenkach kciuk wyrabiałam sposobem klasycznym zbierając oczka na agrafkę i dorabiając go na końcu.

Grafitowe z kolorowymi dziabkami:


Bidulkowe (wykorzystane różne resztki skarpetkowej):


Wzór prosty oparty na kombinacji  rzędów prawych z lewymi ( 8 rz. prawymi, 1 rz. lewych lub 8 rz. prawymi, 2 rz. lewymi). A jak zrobić takie mitenki ? Opis niebawem.

*   *   *
No i przyszła. Taka jest u nas - sypie śniegiem niemiłosiernie:

14 komentarzy:

Gazynia pisze...

ale wspaniałe te mitenki! Wygladaja na ciepluśkie:)

Kiciak pisze...

A mi się najbardziej podobają te "bidulkowe", bo są inne niż wszystkie ;)
Pozdrawiam!

tojatenia pisze...

Bardzo podobają mi się Twoje mitenki.No i bardzo mnie zaciekawiłaś tym, że robiłaś dwie jednocześnie na okrągło na jednym drucie z żyłką. Z niecierpliwością będę czekać na opis. I obiecuję, że zrobię pierwsze mitenki.
Pozdrawiam serdecznie.

Pandora pisze...

Wyglądają na bardzo ciepłe.

tkaitka pisze...

Zmiana "szaty graficznej" spowodowała,że aż się upewniałam, czy to na pewno Twój blog!
Wcale sobie tego nie mogę wyobrazić, jak można robić jednocześnie dwie mitenki na okrągłym drucie i na dodatek ich nie zszywać!
Są piękne - mitenki. Podglądam Cię i podglądam.Ale to dobrze, jak jest się od kogo uczyć.Citrona skończyłam przed godziną.Ale nie wiadomo, kiedy będą zdjęcia, bo zechce go zblokować, choć może to nie jest najlepszy pomysł.
Miłego weekendu.

alex pisze...

Piękne są Twoje mitenki! Ja właśnie męczę rękawiczki :) A co do śniegu... Pocieszę Cię, że u mnie dziś już 50 cm... Sąsiad nas ciągnikiem dośnieżył. Pada nadal i ma padać :)

Kasia pisze...

Świetne mitenki, w sam raz na pogodę za oknem
Pozdrawiam wieczorową porą

Antosia pisze...

Jak jest juz taka zima u Ciebie, to i trzeba troche ocieplaczy. Mitenki wygladaja super. Super fason i kolory tez super.

Kasia i Sławek pisze...

U nas tez sypnelo! I nawet nie stopnial, bo mrozik jest! A mitenki sa sliczne! Bardzo mi sie podobaja wszystkie, bez wyjatku! Pozdrawiam.

ithija pisze...

Mitenki kapitalne!Też jestem ciekawa jak robi się dwie jednocześnie,czekam na opis,bo bardzo chciałabym wypróbować ten sposób.No i widzę ,że Szata graficzna bloga zmieniona.Pozdrawiam.
P.S.Też nas zasypuje,koszmar!

monotema pisze...

Mitenki rzeczywiście rewelacyjne, bidulki także. I u nas na Mzurach pada, zapowiadają, że będzie gorzej od jutra. Mam nadzieję, że znośnie. :-))

alicja11 pisze...

Cieplutkie i kolorowe przez co pasują praktycznie do wszystkiego oj chodzą za mną mitenki już od dłuższego czasu tylko właśnie ten brak czasu...
U mnie w centrum tez padało wczoraj eh już zima...

Anonimowy pisze...

Przepraszam,że przeszkadzam ale poszukuje czytelnego dla laików(ja)wzoru na chuste haruni...dostalam 1 ale jest on dla mnie doslownie nie do przejscia...z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam..

Grażyna pisze...

Śliczne mitenki, wszystkie!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails