Obserwatorzy

niedziela, 22 sierpnia 2010

Kapcie szydełkowe - balerinki

Kiedy je zobaczyłam na stopach autorki bloga "Utkane z marzeń" wiedziałam, że muszę takie mieć. Te kapcie szydełkowe - były właśnie takie, których wzór niesprecyzowany   tłukł mi się po głowie. Już dawno obiecałam na blogu opis  szydełkowych kapci, ale  zrobienie ich słupkami czy  półsłupkami to przecież bułka z masłem... Wiem - to nie jest mój pomysł, raczej odtwórcze wykonanie cudzego.
No i szybko chwyciwszy za szydełko, zrobiłam (3 godz.)  takie kapcie:


Wzór:  muszelki; szydełko 2,1 mm, włóczka: brak danych, ok. 300m/100 g; zużycie: brak danych



A ponieważ zmierzamy ku jesieni - czas "wychodzić" z japonek i wrócić do kapci z włóczki. Robi się je niezwykle szybko i nieskomplikowanie. Zdecydowałam się na dość cienkie szydełko, by uzyskać wzór ścisło robiony, bo przecież kapcie nie mogą się  "rozłazić".

Tak wyglądają "z profilu"

Lubię robić kapcie z włóczki  i nosić. A wymyślanie kolejnych - to dla mnie frajda. No mam taką słabość i koniec... Poza tym jest to znakomita robótka do dziania, kiedy czeka się w  jakiś kolejkach.

Jak zrobić takie kapcie? - opis.

13 komentarzy:

tojatenia pisze...

Balerinki świetne. I tylko 3 godzinki...

makneta pisze...

Piękne kapcie, a jesień się zbliża.

Zula pisze...

Świetne kapciuszki :)
Pozdrawiam

Lacrima pisze...

Przypomniało mi sie jak wieki temu robiłam w ilościach strasznych kapcie na drutach dla całej rodziny:)
Piękne te baleriny

Jagna pisze...

Ślicznie kapciuszki :)
Kiedy je zobaczylam zebralo mi się na wspomnienia - kiedy bylam mala moja babcia robiła takie kapcie dla wszystkich domowników i członkow rodziny :)

mareju pisze...

Ojejku Antosiu jakie prześliczne .....

Anonimowy pisze...

ach tylko 3 godzinki - tez bym tak chciała- fajnie, że umieścisz opis, gdyż te włóczkowe kapcie są idealne dla takich "gości" co to się upierają, ze muszą zdjąć obuwie - potem się pierze...i dalej sobie czekają... ja także chodzę w domu w takich włóczkowych kapciuchach -
Jaka Ty jestem "wszechstronna".. stale podziwiam Wanda

Gosia pisze...

Super balerinki.Szybciutko poprosimy o kursik.

ta Magda pisze...

śliczne i bardzo ciekawy wzór - wyglądają na bardzo pracochłonne - nie do wiary, że tylko 3 godzinki

Wygodna pisze...

Śliczne baleriny! Urocze po prostu! I tylko 3 godziny???

bean pisze...

Świetne!
Czy ja też mogę się uśmiechnąć o przepisik na takie pantofelki :)

evejank.blogspot.com pisze...

Bardzo fajne, ślicznie zrobione

Pantofle Wełniane pisze...

Pantofle sa przesliczne. Szkoda tylko, ze mam takiego talntu jak Ty, zeby samej zrobic takie kapcie :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails