Obserwatorzy

czwartek, 13 maja 2010

Szydełkowa tunika (1)

Model i wzór z „Diany na szydełku” 2008/7. Już od dawna chciałam sobie taką zrobić. W końcu wydłubałam. Wiosna nas nie rozpieszcza, lato nie zapowiada się zbyt gorące, to taka ażurowa tunika z rękawem ¾, będzie w sam raz.

Szydełko Tulip 2,1 mm; włóczka: bawełna+wiskoza (brak innych danych);
 zużycie 350 g

Sesja zdjęciowa miała się odbyć w ogrodzie pod łukiem różanym pomalowanym przeze mnie ostatnio również na kolor niebieski – niestety pogoda pokrzyżowała plany i mąż zrobił fotki na balkonie. Przy nogach plącze się nasze suczydło, które musi być właśnie w tym miejscu co ja.


Kolor chyba najbliższy  na tym zdjęciu  - w naturze jest bardziej morski


Detal

Detal

Z tuniki jestem raczej zadowolona. Mój mąż zapytany o to, jak wyglądam? Stwierdził: „grubo i pretensjonalnie”. Z tym, że grubo - to się zgodzę (przydałoby się odchudzić – sama to widzę). Natomiast z tym, że pretensjonalnie – nie bardzo. Drążyć zaczęłam: „a co rozumiesz przez to określenie?”  "No tak… „wyzywająco”. „Wyzywająco” – zdziwiłam się. „A co tu wyzywającego?” – zamyśliłam się. „Ażury owszem, ale tam, gdzie mogłyby drażnić mam bluzkę i nie prześwieca, w sumie te dziury są tylko na rękawach. No ma ta tunika głęboki dekolt”. Skierowałam się w stronę półek z książkami i wyjąwszy „Słownik języka polskiego” przeczytałam mężusiowi definicję: „pretensjonalny – pełen pretensji; nienaturalny, sztuczny, krygujący się”. „Tak wyglądam?” – nie ustępowałam. „Nooo – nie wiem”. I odwrócił się na drugi bok (bo właśnie leżał na wersalce). W ten sposób uciął niewygodną już dla siebie dyskusję. A ja w swej „pretensjonalnej” tunice i tak będę chodzić, bo mi się podoba do lnianych spodni na lato i dobrze mi w takich morsko-turkusowych kolorach.

Oryginał - "Diana na szydełku" 2008/7

Schemat  "Diana na szydełku" 2008/7

Ponieważ nie mam już eterycznej figury i rozmiarowo musiałam tunikę wykonać nieco większą; by nie dodawać elementów, dodałam po jednym okrążeniu do każdego elementu – otrzymałam pożądany rozmiar.

39 komentarzy:

Anonimowy pisze...

witam serdecznie, od dawna podziwiam prace. Korzystam z rad za które przy okazji pięknie dziękuję :)) Co do wyglądu jest bardzo ok, a wyrób!!!! cudności!!! pozdr

kret

artesanka pisze...

Tunika śliczna, a faceci czasem gadają głupoty. Wcale nie wygladasz pretensjonalnie tylko kolorowo i wiosennie.
... pozdrawiam ...
P.S. Kolor jest po prostu boski

by_giraffe pisze...

piękna tunika, kawał dobrej roboty, zazdroszcżę wytrwałości :)

Anonimowy pisze...

Tunika,kolor,a przede wszystkim figura jest fantastyczna.W tej kwestii absolutnie nie nalezy sluchac meza !!!.
Pozdrawiam.

bean pisze...

No nie! Kompletnie nie zgadzam się z Twoim mężęm.
Tunika jest śliczna, w pięknym kolorze i nie widzę w niej nic pretensjonalnego.
Masz rację -noś ją z dumą, bo wyglądasz genialnie :)

Mika pisze...

prześliczna , no i ten kolor który mnie przesladuje . Cudnie

3nereida pisze...

Normalnie sie w chlopie zazdrosc poruszyla , adobrze mu tak , facet ma zawsze czuc lekki niepokoj .Ale nabroilas ta tunika :)

Kasia pisze...

Tunika cudenko!!!
Też mi się marzy, mam juz kilka kwadratów, ale tego lata chyba nie zdążę
Pozdrawiam

monotema pisze...

Tez mam taką, bo jest naprawdę fajna i uniwersalna, nadaje się na plażę jako sukienka na strój, jako tunika na jakiś podkoszulek. Wygladasz super!

makneta pisze...

Świetna jest, bardzo mi się podoba i kolor i wykonanie.

Wygodna pisze...

Piękna tunika! A chłop zazdrosny po prostu, bo wyglądasz w niej atrakcyjnie:)
Genialny pomysł z tym dodatkowym okrążeniem! Kiedyś zrezygnowałam z robienia bluzeczki, bo wychodziła mi albo z wąska albo za szeroka. Gdybym wtedy wiedziała, że w ten sposób można pokombinować...:)

mamiczu pisze...

Prześliczna tunika i kolor piękny.Z tych elementów robiłam kiedyś bluzeczkę,nie miałam jednak odwagi zrobić dłuższej tuniki ale ja mam szerokie bioderka:(Twoja figurka jest extra,możesz nosić ją z powodzeniem,pozdrawiam
Małgosia

Antosia pisze...

Tunika swietna! Kolor rowniez i bardzo Ci w niej do twarzy (twarzy wprawdzie nie widac), mowiac wiec inaczej, bardzo ladnie w niej wygladasz

tkaitka pisze...

BA-JECZ-NA !!! A Ty w niej. Kobieta powinna mieć czym oddychać i na czym usiąść (no, ja z tym mocno przesadziłam).Piękny wzór znalazłaś, kawał super dobrej roboty za Tobą.
A swoją drogą mógłby się ten i ów oglądnąć przez ramię- Twemu osobistemu na złość.
Papatki (od "pa-pa").

Motylek pisze...

Ach ci mężczyźni! Mój mąż też nic tylko krytykuje moje wyroby! Ale za to muszę mu przyznać, że nigdy nie powiedział mi, że jestem gruba, mimo, że od czasów, kiedy się poznaliśmy przybyło mnie 17 kg - od 15 lat twierdzi, że jest dobrze jak jest. Więc wybaczam mu niepochlebne opinie nt moich robótek...
A tunika jest ŁADNA, a skoro dobrze Ci w turkusowym, to niech się dobrze nosi!
Pozdrawiam,
Motylek

blasiuk pisze...

Piękna tunika i śliczny kolor!! A faceci się nie znają !! :)

Anna pisze...

aaaaaaaaaa przepiękna tunika też mi się podoba, jednak zdjęcie jest niepełne ktoś Ci obciął głowę ;) :)

reni pisze...

Śliczna tunika i ten kolorek ...super...
wyglądasz świetnie,pozdrawiam

persjanka pisze...

sliczna tunika..rewelacja..podziwiam za cierpliwosc...pozdrawiam ania

swetry doroty pisze...

Grubo? Wygladasz świetnie i chyba to preraziło Twojego męża, niech lepiej porobi fajne zdjecia. Sukienka boska - sama chciałabym taka mieć.

polkaknits pisze...

No co za facet! Pięknie wykonana, leży ok, a ten takie rzeczy! no nie...

Zula pisze...

Super tunika! Piękny kolor i wykonanie. I wyglądasz w niej ekstra!

ArtUla pisze...

Śliczna tunika i ładnie w niej wyglądasz, kolor taki jak lubię... a faceci się nie znają.

Lacrima pisze...

Przestań mu gotować...
Gdzie grubo wyglądasz???
Cudny kolor wzór zapisałam całość urocza.
Małżon pewnie zazdrosny i dlatego tak gada....

Anonimowy pisze...

Zastanawiałam się właśnie , czy sobie takiej tuniczki nie zrobić.Teraz wiem, ze na pewno zrobię:). Baaaaaaaardzo ładna....
pozdrawiam serdecznie
Kaśka

Anonimowy pisze...

chłopy to zawsze potrafią schrzanić
Tunika jest prześliczna :)
sama taką wydziergałam z czerwoniutkiego moherku. W pracy połykali mi ją wzrokiem i nikt nie przeszedł obojętnie :)

jolad6@gazeta.pl pisze...

A według mnie to ty za daleko od tej wersalki stałaś i niepotrzebnie tą spodnią bluzeczkę założyłaś- rozumiesz? Żarty żartami, ale ciesz się, że mąż ma przynajmniej swoje zdanie. Mój w tym wypadku zrobiłby minę, która może oznaczać zarówno aprobatę i dezaprobatę, dlatego przestałam go radzić się w kwestii ubioru. Słuchaj nas kobiet, bo wiesz, że potrafimy być wybredne. Skoro dziewczynom sie podobasz to MUSISZ wyglądać dobrze.

Gosia pisze...

Podpisuje się pod wszystkimi wcześniejszymi wypowiedziami:)Super wzór, kolor i Ty w tunice:)jak to moja koleżanka mówi tak rryyy:D podkreśla to co powinna i pewnie mąż zauważył i się teraz boi że mu jakiś lepszy model cie ukradnie:)
Pozdrawiam:)

Gosia pisze...

wybacz,ale współczuję Ci męża....o matko,co za gbur! i do tego o wąskich horyzontach.wyobrażam go sobie jak lezy w moherowym berecie na tej wersalce !
rób dalej swoje! przynajmniej masz pasje:)
śliczna tunika

oslun pisze...

Kochana, Marylin Monroe nosiła rozmiar 44! I tego się trzymajmy!
Tunika świetna, ważne, jak TY się w niej czujesz.
Pozdrawiam, Ewa

Anonimowy pisze...

Uśmiałam się, bo jakbym swego chłopa słyszała, jak go pytam po udzierganiu czegoś dla siebie. Pretensjonalna to nie mówi ale, że grubo - ZAWSZE. Na szczęście córka mówi, że nie... :) Grażyna

lamika88 pisze...

Piękna tunika!:-) I wcale nie wyglądasz grubo! Ślicznie wyglądasz na tych zdjęciach...;-)

Anka pisze...

Wyglądasz super, bardzo kobieco w tej tunice, pozdrawiam :))

Anonimowy pisze...

ee tam chlop sie zna:( ty mu pokarz cale wdzieki tej tuniki w samym biustonoszu to zonbaczysz ze grubosci juz niezauwazy :)

Anonimowy pisze...

Tunika piękna, mnóstwo pracy i precyzji, jeśli chodzi o komentarz mój stary po takich wybrykach przez tydzień żre chleb z mordoklejką,
jak skruszeje wszystko mu się podoba nawet następny kilogram na moim tyłku, oni po ludzku nie rozumieją.

Anonimowy pisze...

Witam :-)
Również podziwiam Pani prace, próbuję się na nich uczyć, jak co powinno wyglądać. Ale chcę napisać tylko odnośnie NIEBIESKIEJ TUNIKI. Ta tunika jest świetna i piękna. A Pani wygląda w niej po prostu PIĘKNIE, ŚWIETNIE, REWELACYJNIE, a w zestawieniu z białymi lnianymi spodniami wygląda lepiej niż na zdjęciu z gazety, bo bardziej praktycznie i zachęcająco dzięki temu. Pozdrawiam serdecznie i wracam robić dalej moje kwadraty na bluzkę/bolero, no nie wiem.Dominika.

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem wyglądasz bosko :)

Anonimowy pisze...

Przepiękna, jestem zafascynowana, może spróbuję sama zrobić taką, a pani wygląda w niej zjawiskowo - gratulacje!

Unknown pisze...

ja teafiłam tu dopiero teraz i jestem zachwycona ,piękna tunika i modelce nic nie brak .Super

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails