Obserwatorzy

poniedziałek, 25 lutego 2013

Poduszki zrobione na drutach

O tym, żeby zrobić poduszki z włóczki myślałam już dawno. Oczywiście przymierzałam się do kwadratów babuni, jednak chwilowo wybrałam inny projekt (do kwadaratów na pewno powrócę).
Poduszki dzisiaj prezentowane to zupełny recykling.

 

Włóczka odzyskana ze starych, grubych swetrów, których żal mi było wyrzucić, a których na pewno już nikt by nie włożył. Kolor w rzeczywistości jest delikatnie karmelowy. Druga poducha otrzymała pas w kolorze brązowym (widziałam, że zabraknie mi włóczki, a chciałam mieć poszewki w jednakowym rozmiarze).
 
 

Początkowo rozważałam jakiś wzór strukturalny, jednak ani warkoczowe, ani reliefowe wzory do tej włóczki mi nie pasowały. Po zrobieniu kilku próbek wybrałam najprostszy - splot francuski. Włóczka jest dość gruba, robiłam podwójną nitką, na drutach 7 mm i myślę, że osiagnęłam zamierzony efekt dzianiny: grubej i strukturalnej. Muszę jednak kupić jeszcze porządniejsze wypełnienie poduch, bo to stare jest już dosyć zużyte.

24 komentarze:

Unknown pisze...

Zmajstrowałam coś podobnego, ale poszłam na łatwiznę- zamiast robić na drutach po prostu pozaszywałam odpowiednio swetry, resztę obcięłam, a żeby się nie strzępiły i pruły obszyłam w środku brzegi na maszynie. Też wyszły bardzo ładnie. Ale jednak pani bardziej wartościowe - od początku do końca własne...

Joanna pisze...

Cudne są te poduchy, bardzo popieram recykling i jak widać nie widać, że włóczka jest z odzysku :)
Pozdrawiam

malaala pisze...

Super są!!!Piękny ten kolorek i wykonanie !!!!
Chyba i ja o poduchach pomyślę!!!! :)Pozdrawiam

Ewelina pisze...

Proste i piękne :)

nuta pisze...

extra są!!!

Zielony Kamyk pisze...

Rewelacyjne poduchy!
Proste a piękne, takie jakie lubię najbardziej:)

Sylvia pisze...

bardzo efektowny recykling:)

Mariolenka pisze...

Super ;)

Teiwaz pisze...

Antosiu,
ja też uwielbiam taki recykling, mam całą szafę takich, co to super włóczka, a fason niekoniecznie;))
W prostocie siła!
Widac, że gruba włóczka, i ten wzór ma swój urok:)
Pozdrawiam kolorowo!
Krysia.

Rękodzieło Jadzi pisze...

Super ta poduszka :)

Sztuka rękodzieła pisze...

No i fajne podusie wyszły, a brązowy pas jest atutem, bo ożywia komplecik:)

agmik0 pisze...

Fajny pomysł i ładny efekt. Pozdrawiam. Agnieszka:))

jolaWu pisze...

Bardzo fajne. Uwielbiam takie włóczkowe poduchy .

halszka pisze...

Super pomysł .Poduszki urocze.

ankaskakanka pisze...

Bardzo fajne wyszły. Pozdrawiam

JoLis pisze...

Cudne poduchy:) pozdrawiam niebiesko:)

olimpia2708 pisze...

Sliczne sa :))

kuacja pisze...

Uwielbiam jak doświadczona dziewiarka, która potrafi z wełny stworzyć niemalże wszystko, stosuje proste wzory i tworzy projekty, które są w tej swojej prostocie i precyzji po prostu piękne! :)

aniam1009 pisze...

Świetny pomysł ;)) Również przymierzam się do przerobienia poduszek, ale jeszcze koncepcja nie dojrzała :))

Iwona pisze...

Pieknie :) Uwielbiam poszewki na poduszki zrobione na drutach. Zawsze są przytulne.

nietylkoSZALenstwo pisze...

fajne poduchy, zawsze mi sie takie proste ozdoby do domu podobały :) rzeczywiście bardzo pasuje wybrany przez Ciebie wzór do tej włóczki i formy :)

indzia pisze...

są genialne. Podziwiam Cię z każdym Twoim postem coraz bardziej.

mamiczu pisze...

No i ślicznie wyglądają i włóczka wykorzystana, następne chyba tez na drutach zrobię:)
Pozdrawiam - Małgosia

Kasia pisze...

no i super wykorzystałaś włóczkę! sama lepiej bym jej nie zrecyklingowała ;) i tez przymierzam się do poduch na drutach, szydełkowe mam już nawet nawet opanowane, więc czas na coś nowego :)
pozdrawiam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails