Obserwatorzy

czwartek, 25 lipca 2013

Kocyk dziecięcy (1)

To zwykły zbieg okoliczności - wczoraj notka o kocyku "królewskim" - dzisiaj pokazuję swój skromny udzierg. Zrobiony przeze mnie kocyk niemowlęcy powstawał ze 2-3 tygodnie i dopiero został skończony. Jest to kocyk raczej letni (prawie bawełniany). Rozmiar 96 x 100 cm.


Druty 4 mm KP; włóczka "Medusa" 80% bawełna, 20% akryl, 100g/300m; zużycie500 g

Wzór kocyka znalazłam gdzieś w necie i teraz, kiedy przyszło do pokazania, zupełnie nie potrafię sobie przypomnieć skąd go zapisałam i czyjego jest autorstwa (nie sądziłam, że go kiedyś wykorzystam).

Fotografowaniu asystuje Tolka. A zrobienie zdjęcia w bałaganie i rozgardiaszu, który panuje  obecnie w mieszkaniu z powodu  remontu, to prawdziwa "ekwilibrystyka"

 
Zbliżenia wzoru
 
Kolor kocyka to delikatny łosoś/oranż. Sama włóczka pochodzi ze starych zapasów - jest to jeszcze dość przaśna "Medusa", której motki różniły się grubością (chociaż kupione były w jednym pakiecie). Niespodzianką okazał się ostatni motek grubszy o jedną nitkę składową. Wszystkie motki składały się z pięciu niteczek włóczki, jeden miał sześć. Więc ostatnie 20 cm kocyka jest nieco grubsze - nie dałabym sobie rady z odbieraniem tej niteczki. Nitki liczyłam przy łączeniu końcówek włóczki kolejnych motków.
W planach jeszcze kocyk jesienno-zimowy wełniany.
 
  *   *   *
Kocyk "królewski" - jak się okazuje wywołał sporo emocji. Wiele pań zwróciło na niego uwagę. Kite Designer w komentarzach do poprzedniego postu wspomniała o dyskusji na Ravelry na jego temat. Tam już ustalono, jaka to firma. Dziergam sobie, z kolei zwróciła uwagę, że książę William 31 lat temu zawinięty był również w podobny kocyk - i faktycznie (przeanalizowałam zdjęcia, kiedy rodzice księcia Williama, wyszli ze szpitala). Zdaje się, że czeka nas teraz okres powstawania kocyków a`la "royal baby".

24 komentarze:

Anonimowy pisze...

Piękny wzór ;) aż szkoda że nie możesz sobie przypomnieć tego wzoru bo bym się sama pokusiła.

KasiaN pisze...

Przepiękny kocyk, kolor ma bardzo fajny. Podobnie jak Dziergam Sobie, zwróciłam uwagę na to, że Williama zawinięto w podobny. Co więcej, Diana miała wtedy na sobie również niebieską sukienkę w groszki. Przypadek, czy jakaś "tradycja"? Ciekawe, czy efekt zamierzony...

ankaskakanka pisze...

Śliczny jest twój kocyk. Maluchom chyba miło przy ciałku w takim kocyku. Pozdrawiam

Sztuka rękodzieła pisze...

Bardzo ciekawy wzór strukturalny:) To niesamowite, że jedynie za pomocą oczek prawych i lewych można wydziergać taki ładny deseń:)

Antosia pisze...

Super kocyk! Ładny wzór wybrałaś i kolor też. Maluszkowi będzie miło. Tola próbuje, czy będzie się nadawał.
Też siedziałam z nosem prawie przy ekranie TV, gdy zobaczyłam zdjęcia... i... teraz już sławnego królewskiego kocyka.

Iwona pisze...

Fajny ten kocyk, ma ładny kolor i wygląda na ciepły i miły w dotyku.

Anna pisze...

ja tez powinnam juz zacząć taki kocyk dla siostry, szukam inspiracji, moze na drutach? :)

ithija pisze...

Świetny kocyk!I kolor bardzo ładny,lubię takie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

Anna pisze...

Piękny kocyk !Pozdrawiam:)

Urszula97 pisze...

kocyk wspaniały,kolorek uniwersalny,wzór ciekawy,

Maja71 pisze...

No właśnie,ja wczoraj też zauważyłam,że książę William jako niemowlę też miał taki kocyk :-)
Twój kocyk równie piękny-śliczny wzór.
Pozdrawiam,Maja

anabell pisze...

Ładny ten kocyk. Chciałam zrobić taki kocyk gdy miał się urodzić pierwszy wnuczek, ale córka sobie nie życzyła takiego dzianego kocyka, bo " będzie się zahaczać o dziecięce paluszki". No i nie zrobiłam- nie to nie.
Milego, ;)

Dewberry / Amanita pisze...

Piękny! I na pewno jest milusi w dotyku :)

Pozdrawiam!

*gooocha* pisze...

Bardzo ładny ten Twój kocyk.
Coś mi się wydaje, że nastanie moda na dziecięce, dziergane kocyki :)

Joanna pisze...

Takie kocyki sa najmilsze, nie dość, że ładne, to jeszcze dziergane z sercem :)
Pozdrawiam

Robótki Tereski pisze...

Swietny kocyk. Bardzo ładny wzór i kolor. Dzięki za miły komentarz. Pozdrawiam i miłego weekendu.

Unknown pisze...

Piekny. piekny, piekny !!!
Pozdrawiam Wszystkich
z tropikalnej Ottawy
Krysia
PS. Pakowanie idzie pelna para....
Zostalo jedynie kilka dni !

Ewelina pisze...

Kocyk bardzo mi się podoba :) Śliczny ma kolorek :)

Dobre Czasy pisze...

Kocyk jest cudowny.Pozdrawiam z Wejherowa,Jola

Ewa pisze...

Super delikatny - fajny wzór !

Tysia - YarnAndArt pisze...

Jeśli o kocyk chodzi, to wzbudza we mnie bardzo ciepłe uczucia, coś w sobie ma, co nie wszystkie rzeczy mają. Podrap ode mnie psinkę za uszkiem :)

Monika Blezień pisze...

Piękny kocyk. Bardzo naturalny kolor i w połączeniu z tym wzorem tworzy niezapomnianą kompozycję.
Cudeńko :)

Anonimowy pisze...

Witam ! Wracam do Pani blooga i do pleda w fale. Efektowny i prosty wzór. Zrobilam mini kocyk a teraz zrobię coś dla pieska. Wyrabiam resztki włoczek a efekt super ! Kojarzy mi się z Cepelią.

Angelika Lewińska pisze...

Śliczny kocyk <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails